یک هزار و ١۰۰ کودک کار و خیابان زیر چتر حمایتی بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در جلسه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان ضمن تقدیر از حمایت‌های معاون دادستان و همراهی سایر اعضاء کمیته بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع ساماندهی کودکان خیابانی به‌ویژه در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان همدلی و همراهی کلیه دستگاه‌های عضو کمیته را می‌طلبد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 445 کودک کار و خیابان جدید شناسایی و از خدمات مرکز شبانه‌روزی یا مراکز روزانه بهزیستی بهره‌مند گردیده‌اند. به‌طور کلی در حال حاضر حدود یک هزار و 100 کودک از خدمات مراکز روزانه و شبانه‌روزی برخوردار می‌شوند. در طی سال جاری بیش از 2 هزار و 100 خدمت به این کودکان و خانواده‌های آنها ارائه گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد کودکان پذیرش شده در مراکز از اتباع می‌باشند و بیشتر در محدوده سنی 12 تا 18 سال قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی کودکان کار و خیابانی در بستر خانواده امری ضروری است، گفت: حدود 80 درصد از کودکان کار شناسایی شده با خانواده و کنار پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و آمار موجود نشان دهنده این موضوع است که 98 درصد از کودکان شناسایی شده به صورت روزانه با خانواده در ارتباط هستند لذا سیاست‌های سازمان بهزیستی بر حضور کودک در خانواده و ارائه خدمات توانمندسازی به کودک و اعضای خانواده‌ی آنها متمرکز می‌باشد .

کد خبر 99951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد