کمیته اشتغال با موضوع بررسی وضعیت ارائه تسهیلات و مشکلات موجود با بانکهای عامل برگزار شد

در این نشست که روز چهارشنبه ۲۷ دیماه در محل سالن جلسات ستاد اداره کل برگزار شد،"وجیهه محمدی فلاح"مدیرکل بهزیستی استان البرز از ضرورت توجه ویژه به مسئله اشتغال،تعهدات در سالجاری و برنامه عملیاتی اشتغال جامعه هدف بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"وجیهه محمدی فلاح"مدیرکل بهزیستی ضمن تشکر از اقدامات مؤثر در سال قبل و ضرورت توجه ویژه به مسئله اشتغال جامعه هدف و همچنین تعداد برش بر اساس سامانه رصد در سطح استان البرز که از سوی اداره کار معین شده است گفت:۲۴۷۵ نفر برش تعیین شده است ولیکن ملاک آمار تعیین شده از سوی بهزیستی کشور به تعداد ۳۰۸۳ نفر می باشد و هدف ما رسیدن به تعهد اعلام شده که از سوی کشور رصد می گردد، می باشد.

وی افزود:بایستی برنامه ریزی های لازم توسط ادارات بهزیستی در تمامی شهرستانها بصورت جدی تر عملی شود و هماهنگی های لازم را با ستاد اداره کل داشته باشند.

محمدی فلاح در خصوص عملکرد بانکهای عامل و لزوم جذب اعتبارات کامل بانکها به ویژه بانک رسالت با توجه به رایزنی اخیری که با سرپرستی بانک شده است گفت:طبق توافق صورت گرفته در این بانک نیز مانند سایر بانکها باید تسهیلات به متقاضیان ارائه شود.

گفتنیست مدیر کل بهزیستی استان البرز با تأکید بر پرداخت های کامل اعتبارات از سوی بانکها ،بر لزوم حرکت جهادی کلیه همکاران در حوزه اشتغال سخن گفت.

وی همچنین از تمامی بانکها را خواست که در فاصله زمانی باقیمانده از سال نسبت به جذب کامل اعتبارات تبصره ۱۸ در جزء های ۳ و ۴ اهتمام جدی داشته باشند.

محمدی فلاح اضافه کرد:آمار معرفی ها و پرداختیها باید تناسب و هماهنگی داشته باشد و شهرستانها سعی در آسیب شناسی مشکلات،بررسی و ردیابی وضعیت تمامی مددجویان از ابتدا تا انتهای دریافت تسهیلات را دربرنامه خود داشته باشند.

«احمد محمد زاده» معاون مشارکتهای بهزیستی استان البرز در ادامه اظهار داشت: به علت تأخیر دراعلام جزء ۳ و سامانه ای بودن معرفی ها سبب بروز مشکلاتی در روال انجام کار شده که با تلاش بی وقفه همکاران در حال انجام و مرتفع نمودن این مشکلات هستیم.

محمدزاده همچنین با تأکید بر پیگیری رؤسای بهزیستی در ادارات شهرستانهای تابعه ،به تشریح عملکرد بانکها و روال معرفی،میزان پرداختها و درصد عملکرد بانک در هر شهرستان پرداخت و بر لزوم پیگیری و معرفی مجدد آن دسته از مددجویانی که برای ارائه معرفی نامه مشکلاتی داشتند تأکید کرد.

و در این جلسه رؤسای بهزیستی شهرستانها عدم همکاری بانکها در پرداخت جزء ۴ به علت نداشتن اعتبار و همچنین نداشتن ضامن معتبر جامعه هدف را از مهمترین مشکلات مطرح کردند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در پایان افزود : در این راستا رؤسای ادارات بهزیستی شهرستانها سعی بر هماهنگی با شعب بانکهای عامل جهت رفع موانع داشته باشند که از همان ابتدا تعیین شعبه توسط بانک انجام شود و مراتب به اداره کل اعلام تا در جلسات هماهنگی با بانکها مطرح و پیگیری شود و درصورت عدم همکاری بانک،موضوع از طریق استانداری و مراجع نظارتی پیگیری شود.

کد خبر 99939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد