در رسانه| نقش موثر نمایندگان تشکل‌ها در اجرای قانون حمایت از معلولان

استاندار اصفهان گفت: لازمه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان این است که نمایندگان تشکل‌های معلولان باید از نمایندگان مجلس مطالبه کنند که دست مسئولان استانی را باز بگذارند.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز-بیست و چهارم دی- در نشست نمایندگان تشکل‌های معلولان استان اصفهان با استاندار، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رجب و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع) اظهار کرد: وقتی نام سازمان بهزیستی و مخاطبین این مجموعه می‌آید، انسان فکر می‌کند با مجموعه مقدسی طرف است و سازمان بهزیستی به خاطر وظیفه‌ای که برعهده دارد، سازمان ارزشمند و مقدسی است.

وی ادامه داد: حوزه مأموریتی سازمان بهزیستی وسیع است، اما این مأموریت تنها در درون سازمان بهزیستی دنبال نمی‌شود، بلکه حمایت از معلولان باید در سازمان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد و دستگاه‌های مختلف ذیل این مأموریت کلی، مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرند.

استاندار اصفهان بیان کرد: قانون جامع حمایت از معلولان به درستی از طرف سازمان‌های ذی ربط اجرا نمی‌شود، از این رو نیاز است که تشکل‌ها در اجرای این قانون ورود پیدا کنند و در این بخش‌ها به استانداری کمک دهند و لازمه این موضوع، قانون بوده و تشکل‌ها باید از نمایندگان مجلس مطالبه کنند که دست مسئولان استانی را باز بگذارند، اما این امر محقق نشده است، زیرا این موضوع در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار دارد و این نشان دهنده متمرکز شدن مسئولیت است که این مشکلات را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر جامعه نسبت به مشکلات جامعه معلولین تعالی فرهنگی بیابد شاهد زندگی با نشاط برای معلولین خواهیم بود.

در رسانه| نقش موثر نمایندگان تشکل‌ها در اجرای قانون حمایت از معلولان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست حضور فعال سمن‌های مردمی در حوزه معلولین را ضروری دانست و گفت: با همراهی سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم خدمت رسانی شایسته‌ای به حوزه معلولان داشته باشیم.

محمدرضا جان‌نثاری تصریح کرد: موارد عنوان شده در این نشست اعم از مواردی که حول محور فعالیت دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی و موارد اختصاصی سازمان بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط بیان شد؛ پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا موارد در شورای اجتماعی استان طرح موضوع خواهد شد و در خصوص چالش‌هایی که مرتبط با استان است، تصمیم گیری و موارد مرتبط با دستگاه‌های خاص نیز رصد می‌شود، تاکید کرد: در خصوص تعرفه و اعتبارات مراکز ماده ۱۵ باید عنوان کرد سطح خدمات این مراکز با اعتبارات دریافتی آنان تناسب ندارد از این رو موضوع در حال بررسی است تا نتایج به ستاد مواد مخدر کشور مطرح شود و پیشنهاد استان به وزارت کشور دریافت اعتبارات ویژه برای این مراکز و حذف تعرفه‌ها است.

به گزارش ایمنا، در این نشست، استاندار اصفهان از نمایندگان تشکل‌های معلولین درخواست کرد پیشنهادات و مشکلات خود را به صورت مکتوب ارائه دهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد و نمایندگان تشکل‌های معلولان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و خواستار بررسی این موضوعات توسط استاندار شدند.

در رسانه| نقش موثر نمایندگان تشکل‌ها در اجرای قانون حمایت از معلولان

کد خبر 99840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد