امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان ملی استاندارد ایران

به منظور گسترش همکاری های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی در راستای اجرای تبصره ۱ و ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور و سند تحول دولت مردمی سیزدهم، تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان بهزیستی کشور منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارائه برش جدی و جدید سازمان ملی استاندارد به سازمان بهزیستی، گفت: موارد منضم به قانون همراه با ملحقات بسیار متنوع در این تفاهم نامه نشان دهنده نگاه ژرف دو سازمان به مسائل است.

وی گفت: سازمان بهزیستی برای ایجاد یک زیست مومنانه لازم دارد در کنار سوابق و تجارب و خدمات تخصصی کارشناسان و متخصصان از ظرفیت و هم افزایی جدید ایجاد شده بهره برداری کنند.

قادری با تاکید بر ایجاد کارگروهی برای اجرایی کردن تفاهم نامه و مسیر اقدام و عمل، گفت:  استاندارد سازی مقررات فنی، دستورالعمل ها، ضوابط و روش ارزیابی انطباق در بهزیستی، اجرای مصوبه یکصد و هفدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد در خصوص اجرای استاندارد با عنوان" خانه های سالمندان- کلیات خدمات "، استانداردسازی و ارتقاء سطح کیفی خدمات بهزیستی و راه اندازی جایزه کیفیت بخشی بهزیستی، برگزاری دوره های آموزشی و توان افزایی، انجام طرح های مشترک مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی، مشارکت در فعالیت های مرتبط با تدوین استانداردهای بین المللی و ترویج فرهنگ استاندارد، کیفیت و بهزیستی موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.

احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی گفت: مهمترین خدماتی که در هر کشور به نمایندگی از مردم توسط حاکمیت ارائه می شود به مظلوم ترین بخش جامعه و در حوزه بهزیستی است.

وی در خصوص راه اندازی مجتمع خدمات بهزیستی شوق زندگی گفت: در یک مجموعه معنوی تجمیع بخش های مختلف قضایی، اداری، مشاوره ای و خیرین و ساماندهی اینگونه مراکز برای یک خدمت سریع به مردم یک روح مدیریتی متعالی و سازماندهی می خواهد که در حال حاضر در سازمان بهزیستی وجود دارد.

ساده با بیان اینکه توجه به مقوله استاندارد و کیفیت به صورت داوطلبانه توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است، گفت: توجه به مقوله استاندارد صرف نظر از خود ارائه خدمت، نشان دهنده کارآمدی نظام سیاسی است و امیدآفرینی و رضایت عمومی جامعه در پی دارد.

این تفاهم‌نامه در ۵ ماده، ۴۴ بند، ۱ تبصره و در ۲ نسخه با اعتبار ۵ سال و قابل تمدید برای دوره‌های بعدی پیش از ظهر امروز در محل شیرخوارگاه حضرت آمنه به امضای احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسید.

در حاشیه امضای این تفاهم نامه، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و همراهان از مجتمع شوق زندگی و شیرخوارگاه آمنه بازدید کردند.
 

کد خبر 99330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =