بندرلنگه | افزایش همکاری های مشترک و تعاملات دوسویه بهزیستی و بخشداری و شهرداری لمزان

با هدف افزایش همکاری های مشترک و تعاملات دوسویه سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه با بخشدار و شهردار لمزان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با هدف افزایش همکاری های مشترک و تعاملات دوسویه سیده لیلا موسوی سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه در دیدارهایی جداگانه با اسفندی مر بخشدار  و جلالی شهردار لمزان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه با تشریح عملکرد و ماموریت های بهزیستی به ارائه روند اجرای طرح ها و برنامه های بهزیستی از جمله برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم ، مناسب سازی اماکن و فعالیتهای اورژانس اجتماعی 123 در سطح شهر وروستا پرداخت و اظهار داشت : تنبلی چشم از بیماری های شایعی است که در سنین ۶ تا ۹ سالگی بروز پیدا می کند و اگر قبل از هفت سالگی تشخیص داده و درمان شود، امکان اصلاح آن به صورت کامل وجود دارد. ولی در صورت عدم درمان و توجه در این سن، می تواند عوارض خطرناکی را برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد.در همین راستا در این سنوات، کودکان ۳ تا ۶ ساله هر سال کودکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورتی که غربالگری‌های آموزش دیده ما کودکی را شناسایی بکنند که مشکل دارد به اپتومتریست‌های همکار برنامه ارجاع می‌شوند.

سیده لیلا موسوی افزود : اپتومتریست‌های ما با تشخیصی که می‌دهند و تجویز عینک می‌توانند از این آسیب پیشگیری کنند. در صورتی که کودک نیاز به اقدامات جراحی داشته باشد به چشم پزشکان همکار برنامه ارجاع می‌شوند و کمک هزینه‌های مربوط به مداخلات از جمله عینک و هزینه‌های جراحی توسط سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

اشاره دیگر موسوی به اهمیت موضوع مناسب سازی ساختمان‌ها اداری ،  مدارس ، مساجد و اماکن عمومی و معابر و دسترس پذیری به همه فضاهای شهری برحسب نیاز افراد دارای معلولیت بود .

وی در این خصوص تصریح کرد:  بسیاری از این فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و تاریخی قابل بهره گیری برای این افراد نمی‌باشد و ضرورت دارد با برنامه ریزی دقیق و هدفمند بخشداری ، شهردارها و متولیان این امر در راستای مناسب سازی اماکن همت لازم را بکار گیرند.

در ادامه کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی بندرلنگه با شرح فعالیت های و وظایف اورژانس اجتماعی خواستار همکاری بخشدار وهمشهریان در تحقق اهداف بهزیستی در بحث کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شد.

در پایان این دیدارها  اسفندی مر بخشدار لمزان با اذعان به فعالیت های تخصصی و ارزشمند بهزیستی در خصوص همکاری در زمینه های مورد بحث و برگزاری جلسه با حضور دستگاهای دولتی  ، شهرداری و دهیار ها بخش لمزان در خصوص اهمیت موضوع و آگاهسازی لازم در اسرع وقت قول مساعدت و همراهی داد.

جلالی شهردار لمزان نیز در خصوص همراهی در بحث آگاهسازی و انجام اقدامات موثر قول همراهی داد.

برگزاری میز خدمت و پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات مراجعین از دیگر برنامه های سیده لیلا موسوی سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه در شهر لمزان بود.

کد خبر 99259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد