۸۵۷۹ نفر در قزوین به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کردند

هشت هزار و ۵۷۹ نفر در نیمه نخست سال جاری به مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان قزوین مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین مدیر کل بهزیستی استان افزود: همچنین در این مدت هفت هزار و ۳۴۳ نفر نیز خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی را از طریق تماس با خط تلفنی ۱۴۸۰ دریافت کردند.


علیرضا وارثی اضافه کرد: این خدمات توسط ۴۵ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی (صدای مشاور) در استان ارایه شده است.


وارثی با اشاره به اولویت آسیب‌ها در مراکز مشاوره استان، ادامه داد:این آسیب‌ها بر حسب فروانی مراجعه به ترتیب مربوط به مشکلات زوج‌ها، فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات خلقی شامل اضطراب و افسردگی و... بوده است.


وی گفت: دفتر مشاوره در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقای سلامت روان اقشار فعالیت کرده و خدمات مشاوره و راهنمایی را در واحد حضوری دولتی، مراکز مشاوره خصوصی و مرکز تلفنی خط ۱۴۸۰ ارایه می‌کند.


این مسئول افزود: انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب شامل خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث و برگزاری کارگاه‌های اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج و زندگی خانواده‌ از دیگر خدمات دفتر مشاوره بهزیستی استان است.


وارثی، ارتقای سلامت روان جامعه، بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، آگاهسازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان را از اهداف دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی عنوان کرد.
مدیر کل بهزیستی قزوین همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی نیز افزود:در کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج در ۶ ماهه اول امسال سه هزار و ۸۱۰ نفر و در کارگاه مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده هزار و ۷۲۰ نفر آموزش گیرنده شرکت کرده‌اند.


اداره کل بهزیستی قزوین ۱۵۰ نوع خدمت را با همکاری بخش خصوصی به جامعه هدف خود ارایه می‌کند

کد خبر 9904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد