مراسم تکریم و معارفه سرپرست بهزیستی استان بوشهر برگزار شد

در مراسمی با حضور عبداله کرم زاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور، دکتر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی بهزیستی از زحمات رضا محمودی سرپرست اسبق بهزیستی بوشهر تجلیل و دکتر حیدر عزیز نژاد به عنوان سرپرست جدید بهزیستی استان بوشهر معارفه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، در این مراسم عبداله کرم زاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشورضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر و همچنین گرامیداشت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی ترین سازمان  در ارائه خدمت به مردم و جامعه هدف هست که از بدو شروع انقلاب با ۱۶ موسسه خیریه و نهاد و با درایت و برنامه ریزی شهید فیاض بخش تشکیل شد که پس از ۴۰ سال از دوره انقلاب منشا خیر و برکت زیادی برای کشور و جامعه هدف شده است که در این راستا با وجود آمدن دولت سیزدهم اتفاقات خوبی و مبارکی رقم خورده است.

وی به خدمات موثر سازمان بهزیستی کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با استقرار دولت سیزدهم و جمعیت آماری ۸۵۰.۰۰۰ نفری که مستمری بگیر بهزیستی بود، با توجه به جمعیت ۳۶۰.۰۰۰ نفری که در پشت نوبت مستمری قرار گرفته بودند، با برنامه ریزی مدوّن و اهتمامی که دولت و مجلس داشت چیزی بالغ بر ۱.۴۸۰.۰۰۰ نفر مستمری بگیر از خدمات دائم سازمان بهزیستی برخوردار شدند.

کرم زاده در بخش دیگری در سخنان خود به پردیس توانمند سازی معلولین اشاره داشت و ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در برنام مهم دولت و سازمان قرار گرفت بحث توانمند سازی جامعه هدف بود که با اطلاعاتی که در اختیار استانداران قرار گرفت، این طرح به امید خدا در استان بوشهر اجرایی خواهد شد که در این میان باشگاههای مهارت و توانمند سازی برای جامعه هدف در دستور کارقرار خواهد گرفت.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشورتصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴.۳۰۰ نفر نخبه تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور داریم که با مکاتباتی که با بنیاد ملی نخبگان کشور شده در تلاش خواهیم بود تا مجوز و تاسیس بنیاد نخبگان بهزیستی کشور صورت گیرد.

کرم زاده تصریح کرد : در بحث سند تحول سازمان بهزیستی کشور، کار آن در دولت به پایان رسیده که به زودی با حضور مقامات عالی کشور این سند در هفته های آتی رونمایی خواهد شد.

عبداله کرم زاده اظهار داشت: در حوزه اشتغال با تلاش و جدیت کارکنان خدوم بهزیستی کشور در جشنواره شهید رجایی، سازمان بهزیستی کشور به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال و کار آفرینی معرفی گردید که جا دارد در این میان از همه کارکنان تقدیر و تشکر کنم.

کرم زاده در پایان به بحث ظرفیت سازی اجتماعی اشاره کرد و افزود: در فاز اول ۲۶ استان در حال اجرا بوده که با این رویکرد با رجوع به مردم از آنان خواهیم خواست تا اگر کسی نیاز داشت از خدمات تخصصی بهزیستی استفاده کند، ما بتوانیم خدمات را به این عزیزان ارائه دهیم.

در ادامه  پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر سازمان بهزیستی را یک سازمان تخصصی در همه ابعاد خواند و افزود: این سازمان با وظایف مهمی که بر عهده دارد توانسته گامهای موثری را به مردم و جامعه هدف در راستای توانمند سازی جامعه هدف خود از جمله زنان سرپرست خانوار ارائه دهد.

وی گفت: با توجه به مسئولیتهای بالای سازمان بهزیستی در بحث کنترل آسیبهای اجتماعی در همه ابعاد از دیگر دستگاه های اجرایی خواست تا با بهزیستی در کمک به مسائل آسیبها مشارکت داشته باشند.

 پورات در بخش دیگری از صحبتهای خود به نگاه ویژه استاندار بوشهر در بخش حمایتی به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره داشت و افزود: یکی از اولویت هایی که در استان که در حال پیگیری می باشد، بحث ازدواح آسان و واگذاری زمین برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است  که امید به خدا این کار در حال پیگیری و اجرایی است.

 حیدر عزیز نژاد سرپرست بهزیستی استان بوشهر ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر و همچنین گرامیداشت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از مسئولین سازمان بهزیستی کشور و مجموعه استانداری بوشهر گفت: پذیرش مسئولیت در نگاه ما و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای خدمتگزاری است، زیرا با این نگاه وقتی مسئولیتی را می پذیرید باید به دو ویژگی آن توجه کرد یکی اینکه نتواند خدای ناکرده خدمت خوبی را ارائه دهد و از طرف دیگر شادمان از اینکه فرصتی مهیا شده که بتواند خدمت خوب و شایسته  را برای مردم و جامعه هدف ارائه دهد که در این خصوص وظیفه داریم آن را به نحو احسن انجام دهیم.

عزیز نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به چهار چوب مقررات  به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: همه مسئولین باید در چهار چوب و به صورت شبانه روزی جهت خدمت به جامعه هدف با بهره وری بالا تلاش و خدمت کنند.

دکتر حیدر عزیز نژاد سرپرست بهزیستی استان بوشهر در پایان به تلاش و توفیق در بهزیستی اشاره کرد و تصریح کرد: اگر برای ما مسئولین در بهزیستی توفیقی حاصل می شود نتیجه تلاش و کوشش همه همکاران در این مجموعه میسر می شود که جا دارد از همه این عزیزان که در این راستا قدم برمی دارند تشکر کنم.

همچنین رضا محمودی گزارشی را از اقدامات انجام شده در ظرف ۵ ماه گذشته بیان کرد.

شایان ذکر است در این مراسم معاونین تخصصی بهزیستی استان، روئسای شهرستانها و تعدادی از کارکنان بهزیستی استان حضور داشتند.

کد خبر 98921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد