خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی برای معلولین شدید و خیلی شدید نیم بهاء شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: توانخواهان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که بلیط مسافرتی با قطار و هواپیما را دارند، دراسرع وقت به مراکز مثبت زندگی مراجعه نموده تا با ثبت اطلاعات از خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت نیم بهاء برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد: بر اساس تبصره (۲) قانون (۵) حمایت از افراد دارای معلولیت و لزوم دسترسی هرچه بیشتر افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید به خدمات ایاب و ذهاب، امکان استفاده این افراد از خدمات حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت نیم بهاء فراهم شده است.

وی به تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان جهت حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تورهای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت، توسعه گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی و امکان حضور افراد معلول و خانواده آنان در سفر، از مزایای این تفاهم‌نامه است.

سرپرست بهزیستی در خصوص نحوه برخورداری از این مزایا بیان کرد: افراد دارای معلولیت برای سفرهای برون شهری (ریلی، هوایی و دریایی) از طریق سامانه فروش بلیط تاپ ثبت نام نموده و طبق کارتهای اعتباری برای هرمعلول خرید بلیط را بصورت نیم بها انجام داده و از این خدمات استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مددجویانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و دارای کارت معلولیت از بهزیستی هستند، می‌توانند از حمل و نقل عمومی دولتی درون شهری (اتوبوس ومترو) نیز به صورت رایگان استفاده نمایند.

کد خبر 98635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد