تأمین مسکن معیشتی با تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۰۰ میلیون تومانی به مددجویان فاقد مسکن/ اعطای ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض به مددجویان صاحب مشاغل خانگی در طرح مسک

با تعامل و همکاری دستگاه‌ها، استان یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح کمک به تامین مسکن معیشتی ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، رضا ابهت، مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده پیرامون انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح کمک به تامین مسکن معیشت محور افراد دارای معلولیت و مددجویان؛ تمامی افراد تحت پوشش بهزیستی خانه‌دار می‌شوند. 
وی تصریح کرد: این طرح به صورت احداث واحدهای یک طبقه حیاط‌ دار و با هدف جلوگیری از اسکان متمرکز مددجویان، اجرایی خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مسکن معیشت‌محور گفت: مددجویان بهزیستی فعال در مشاغل خانگی در این طرح، فضایی مختص مشاغل خانگی خود در خانه خواهند داشت که از این طریق برای اولین بار برای ایجاد اشتغال، مددجویان از طریق طرح مسکن معیشتی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای مشاغل خانگی خود دریافت خواهند کرد، پیش از این برای ایجاد اشتغال، تسهیلات بانکی داده می‌شد. 
ابهت تشریح کرد: همه افراد و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که قبلا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کردند، اکنون در قالب طرح مسکن معیشتی مجددا ۱۰۰ میلیون دریافت خواهند کرد که مجموعا وام بلاعوض به این خانواده‌ها ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: البته خانواده‌های دو معلولی نیز که پیش از این ۲۰۰ میلیون بلاعوض دریافت می‌کردند اکنون با ۱۰۰ میلیون افرایش، مجموعا ۳۰۰ میلیون بلاعوض دریافت خواهند کرد، البته این امر در صورتی انجام می‌گیرد که خانوار شغلی را تعریف کنند که در منزل آن را انجام دهند. 
مدیرکل بهزیستی استان یزد بیان کرد: افراد در قالب طرح مسکن معیشت محور تا چهار سال از سمت بهزیستی بیمه مشاغل خانگی خواهد شد. 
ابهت ادامه داد: لازم به ذکر است که خانواده‌های مددجویان استان که نیاز به مسکن داشتند ودر قالب طرح های گذشته، در حال واگذاری زمین هستند و یا در ماه‌های اخیر مسکن به آن‌ها واگذار می‌شود تحت پوشش این طرح نیز خواهند بود و از مزایای آن استفاده می‌برند. 
مدیرکل بهزیستی استان یزد بیان کرد: احداث مسکن معیشت محور به صورت اجاره ۹۹ ساله بوده که در بازه زمانی چهار ساله اجرا می‌شود، متراژ زمین‌ها با رویکرد احداث مسکن در مناطق روستایی ۵۰۰ متر و در شهرها ۲۰۰ متر خواهد بود.
وی گفت: هزینه انشعابات و آماده‌سازی زمین‌ها برای طرح مسکن معیشتی مددجویان بهزیستی تماماً به صورت رایگان ارائه خواهد شد.
ابهت در ادامه افزود: علاوه بر حمایت‌های بلاعوض به خانوارهای دهک ۱ و ۲ تحت پوشش بهزیستی وام قرض‌الحسنه ۴۰۰ میلیون تومانی و دهک سوم و چهارم وام ۳۰۰ میلیون تومان از محل صندوق ملی مسکن اعطا می‌شود. 
گفتنی است؛ طرح مسکن معیشت محور امسال به صورت پایلوت تنها در استان یزد و قم اجرا خواهد شد و از سال آینده در تمامی کشور عملیاتی می‌شود.

کد خبر 98536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد