۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

اهتمام دولت کار و کرامت به خدمات دهی مددجویان بهزیستی

از برقراری مستمری تمامی مددجویان پشت نوبت تا افزایش چهار برابری پرداخت تسهیلات اشتغال
اهتمام دولت کار و کرامت به خدمات دهی مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی ایلام از افزایش چهار برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف بهزیستی ایلام در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

حسین نورعلیوند روز چهارشنبه در حاشیه رویداد جام رسانه امید با اشاره به عملکرد دولت در این مجموعه  گفت: طی فعالیت دولت سیزدهم از نیمه سال 1400تاکنون 2هزار و 430میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای جامعه هدف این استان اختصاص و پرداخت شده که نسبت به 2سال ماقبل آن که حدود 600میلیارد ریال بوده افزایش چهار برابری داشته است.

وی جامعه هدف برخوردار از این تسهیلات را 2هزار و 243نفر عنوان کرد که تسهیلات تا سقف یک میلیارد و 500میلیون ریال دریافت کرده اند.

وی با ذکر اینکه وام اشتغال با هدف خودکفایی و توانمندسازی به جامعه هدف پرداخت می شود، گفت: بتازگی نیز یک هزار و 500میلیارد ریال دیگر برای پرداخت تسهلات اشتغالزایی جامعه هدف اختصاص که تا پایان سال به متقضایان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی پرداخت مشوق های بیمه معلولان و مددجویان به تعداد سه هزار و 918 نفر با اعتبار بیش از171میلیارد ریال و معرفی مددجویان  جهت بهرمندی از معافیت انشعابات (آب ،برق و گاز) با اعتباربیش از 35میلیارد ریال را از دیگر خدمات ارایه شده به جامعه هدف در این مدت عنوان کرد.

نورعلیوند به خدمات این اداره کل در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: دراین مدت این اداره کل در تامین مسکن 640 واحد مسکونی معلولان و مددجویان مشارکت و بیش از 747میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن به جامعه هدف پرداخت کرده است.

وی از جذب مشارکت های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی در این مدت به میزان بیش از 150میلیارد ریال خبر داد و گفت: این میزان مشارکت صرف خدمات دهی به جامعه هدف در حوزه های مختلف شده است.

***برقراری مستمری تمامی مددجویان پشت نوبت بهزیستی

وی یکی دیگر از خدمات مهم حمایتی دولت از جامعه هدف بهزیستی در این استان را برقراری مستمری تمامی مددجویان پشت نوبت عنوان و گفت: طی این مدت تاکنون مستمری سه هزار و 983 مددجو در حوزه توانبخشی و چهار هزار و 300نفر در حوزه امور اجتماعی (در مجموع هشت هزار و 283 نفر) برقرار و اکنون تمامی مددجویان از مستمری ماهیانه برخوردارند.

وی به ارایه خدمات این اداره کل در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم آموزشهای ارایه شده به جامعه هدف و عموم مردم شامل آموزش خانواده  به تعداد بیش از 6 هزار نفر، آموزش پیش از ازدواج به تعداد حدود هفت هزار و 700نفر و آموزش مهارت های زندگی به تعداد پنج هزار و 650 نفر ارایه شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: همچنین در جهت کنترل و کاهش نرخ معلولیت غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال با پوشش حدود 55هزار نفر، غربالگری نوزادان به تعداد بیش از 15هزار و 500نفر و ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به بیش از چهار هزار و 300نفر انجام شده است.

وی ارایه خدمات مشاوره روانشناختی ( حضوری_تلفنی) به بیش از 45هزار نفر، پذیرش مصرف کنندگان مواد مخدر در مراکز اقامتی به تعداد بیش از هفت هزار نفر، اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) به تعداد یک هزار و 606نفر، طرح مشارکت اجتماعی زنان و دختران گروه سنی 18 تا 50سال به تعداد 718 نفر و غربالگری اضطراب کودکان 4 تا 6 سال به تعداد سه هزار و 857 نفر را از جمله اقدامهای این مجموعه در جهت کمک به سلامت روان مردم و جامعه هدف برشمرد.

وی به خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی اشاره و ادامه داد: یکی از خدمات مهم این حوزه در دولت کار و کرامت پوشش بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری زنان سرپرست خانوار به تعداد 2هزار و 200 نفر بوده است.

نورعلیوند ساماندهی و حمایت از 219کودک کار، پرداخت مستمری ویژه خانواده های دارای فرزند 2 قلو به بالا به تعداد  632 خانوار، راه اندازی 12 گروه همیار زنان سرپرست خانوار با حمایت مالی 13میلیارد ریال و پوشش بیمه آتیه فرزندان تحت سرپرستی در خانواده به تعداد 50 نفرو ارائه خدمات مددکاری و روانشناختی به مراجعان مراکز اورژانس اجتماعی به تعداد حدود 10هزار نفر را  را از جمله شاخص خدمات این حوزه برشمرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام به ارائه خدمات جامعه هدف در حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: در این مدت 51میلیارد ریال بابت تامین وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی به معلولان و سالمندان به تعداد 9هزار و 783 نفر، پرداخت حق پرستاری به معلولان آسیب نخاعی به تعداد 464 با اعتباربیش از 90میلیارد ریال، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی و خودروی افراد معلول به تعداد 214 نفر با بیش از 17میلیارد ریال، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان به تعداد بیش از 6هزار نفر با اعتبار بیش از 15میلیارد ریال و پرداخت کمک هزینه درمان معلولان به تعداد یک هزار و 316 با اعتباربیش از 10میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اجرای طرح پایگاه هنر در مناطق روستایی به تعداد 600 نفر، پوشش خدمات طرح توانبخشی روستایی و شهری به تعداد 6هزار و  565 نفرو پرداخت کمک هزینه تحصیلی یک هزار و 429 فرد دارای معلولیت را از دیگر  خدمات ارایه شده در این حوزه برشمرد.

***خدمات اولی دولت به جامعه هدف بهزیستی

وی به خدمات دولت سیزدهم به جامعه هدف برای نخستین باراشاره و آنها را شامل حذف دهک درامدی خانواده های دارای فرزند سه قلو برای برقرای مستمری، برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان ، افزایش 2 برابری کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده های 2 معلول به بالا، برقرای حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت، معرفی 29 هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه (آّب،برق وگاز) و افزایش 3 مرحله ای مستمری جامعه هدف برشمرد.

#پیشرفت_ ایلام
#پیشرفت_ ایران
#لیگ رسانه امید
#ایرنا ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

کد خبر 98351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد