بازدید نمایندگان سازمان ملل از پروژه‌های صندوق جهانی مبارزه با ایدز در بهزیستی استان

در راستای اجرای فعالیت‌های مرتبط با پروژه صندوق جهانی مبارزه با ایدز (گلوبال فاند) و بررسی عملکرد کشور جهت دسترسی به اهداف پروژه مذکور بازدید توسط نمایندگان دفتر سازمان ملل متحد UNAIDS )و تیم LFA ) از برنامه‌های بهزیستی انجام شد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، کارشناس کشوری پیشگیری از آسیب‌ها و مسئول کمیته ایدز سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به این که بهزیستی اصفهان علیرغم چالش‌ها و مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها موفق و فعال عمل کرده است؛ گفت: باید همکاری‌های بین‌بخشی بهبود یابد و کلیه ارگان‌ها باهمزبان شدن، یک برنامه و مفهوم را دنبال کنند و خدمات موثر و کارشناسی تقویت شود.

کامبیز محضری ضمن تقدیر از بهزیستی به دلیل خدمات مثبت در ایام کرونا در ایستگاه‌های کاهش آسیب، گفت عملکرد ایستگاه‌های کاهش آسیب ایجاد سلامتی، بهداشت و خدمات پیشگیرانه اجتماعی و حمایتی مختلف است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: این بازدید با تمرکز بر دو واحد  ارائه دهنده خدمات کاهش آسیب در مناطق آسیب‌خیز شهر اصفهان شامل یک خودروی سیار(موبایل ون زنان) و یک ایستگاه (کانکس) ارائه‌دهنده خدمات کاهش آسیب انجام شد.

سمیه کریمی افزود: هدف ‌UNAIDS حمایت از افرادی است که با HIV زندگی می‌کنند و یا در معرض بیشترین خطر ابتلا به HIV هستند و هدف از جانمایی ایستگاه‌ها و یا مراکز کاهش آسیب پیشگیری از پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر، روابط جنسی محافظت نشده و خارج از چارچوب، پیشگیری از گسترش عفونت‌های خطرناک همچون انواع هپاتیت، ایدز، سل و بیماری‌های مقاربتی و نیز بهبود زخم‌های عمیق و عفونی ناشی از مصرف مواد در بین مصرف‌کنندگان است.

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در ارائه خدمات آموزشی جهت کاهش آسیب و بیماری‌هایی از قبیل ایدز و انواع هپاتیت و تجلی بارز این نقش پیشگیرانه در ایستگاه‌های کاهش آسیب و یا موبایل سنترها گفت: رهبری این برنامه پیشگیرانه با سازمان بهزیستی است، چرا که بهزیستی به گروه‌های پرخطر دسترسی دارد اما این خدمت‌رسانی باید با تعامل با سایر ارگان‌های ذی‌ربط انجام گیرد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد سه ایستگاه کاهش آسیب (کانکس) در سه شهرستان اصفهان، نجف‌آباد و روستای مهرنجان فلاورجان در حال خدمت‌رسانی می‌باشد و توزیع اقلام بهداشتی، تست اچ آی وی، آگاه‌سازی و آموزش‌های پیشگیرانه در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال۱۴۰۲  تاکنون بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از خدمات این مراکز کاهش آسیب استفاده کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

کریمی اظهار داشت: یک مرکز سرپناه شبانه ویژه زنان، یک مرکز گذری کاهش آسیب روزانه ویژه زنان، دو مرکز گذری کاهش آسیب همراه با تیم‌های سیار وابسته و سه موبایل ون (خودروی ون کاهش آسیب سیار) نیز در شهرستان‌های اصفهان و کاشان، لنجان، فلاورجان، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و خمینی‌شهر و یک تیم سیار کاهش آسیب ویژه افراد تراجنسیتی در شهر اصفهان فعال هستند و خدماتی اعم از آموزش‌های مرتبط با کاهش آسیب اچ آی وی، مشاوره و تست اچ آی وی، توزیع غذا، توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از اچ آی وی و هپاتیت و سایر آموزش‌های پیشگیرانه را بطور رایگان به معتادین کارتن خواب و متجاهر، و مردان، زنان و دختران درمعرض بیشترین آسیب ابتلا به اچ آی وی ارائه می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ارتقای آموزش‌های علمی و کاربردی پرسنل مراکز کاهش آسیب، تمرکز بر خدمات سیار در پاتوق‌ها توسط مراکز سیار، ارتقای کیفی خدمات و ایجاد انگیزه جهت مراجعه به مراکز کاهش آسیب با مشوق‌های انگیزشی مانند ارتقای کیفیت وعده‌های غذایی و ارائه میان وعده و اقلام بهداشتی، اضافه نمودن ساعات ارائه خدمات در مراکز و ساعات ورود به مراکز سرپناه با توجه به رسیدن فصل سرما و... را از برنامه‌های شش ماهه دوم بهزیستی اصفهان  در زمینه ایستگاه‌ها و مراکز کاهش آسیب عنوان کرد.

بازدید نمایندگان سازمان ملل از پروژه‌های صندوق جهانی مبارزه با ایدز در بهزیستی استان

بازدید نمایندگان سازمان ملل از پروژه‌های صندوق جهانی مبارزه با ایدز در بهزیستی استان

کد خبر 97800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد