دستگاه‌های متولیِ امور سالمندان مکلف به رفع نیازمندهای این قشر هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های متولی وظیفه دارند با جدیت مسائل مربوط به سالمندان را پیگیری و در رفع نیازمندی‌های این قشر گام بردارند.

نشست شورای ساماندهی سالمندان استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، دکتر حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان وبا حضور سایر اعضا  برگزار شد.

بهنام نظری، معاون استاندار در این جلسه با بیان اینکه سالمندان دریایی از تجربه هستند، گفت: همه مکلف‌اند شرایط زندگی امیدوارانه و حضور در جامعه را برای این قشر فراهم کنند، دستگاه‌های متولی نیز وظیفه دارند با جدیت مسائل مربوط به این حوزه را پیگیری و در رفع نیازمندی‌های آنان گام بردارند.

نظری خاطرنشان کرد: کاهش زاد و ولد، هرم جمعیتی را به سمت پیری پیش می‌برد و این زنگ خطری برای جامعه است لذا توجه به مقوله جوانی جمعیت تنها راهِ پیشِ رو برای عبور از این چالش است.

محمود حسین‌آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز بیان کرد: بررسی برنامه راهبردی سند ملی سالمندان در راستای عملیاتی کردن مصوبات و اشراف به وظایف تخصصی جزو برنامه‌های اولویت‌دار در استان است و بر این اساس سند ملی سالمندان به عنوان یک چارچوب، هدایتِ سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌های مرتبط با امور سالمندان را با چند هدف کلی دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: برقراری حق پرستاری، پرداخت مستمری، ارائه دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیلی درمان، ارائه وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی و در صورت لزوم اعزام به مراکز نگهداری از بارزترین خدمات به سالمندان است.

کد خبر 97644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد