طرح توانمند سازی خانواده های دارای معلول اجرا شد 

 سرپرست توانبخشی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح توانمند سازی افراد دارای آسیب نخاعی خبر داد و گفت : این طرح به منظور تسریع و تسهیل در پذیرش شرایط جدید، سازگاری با آن، کاهش فشارهای روانی بر فرد و خانواده ، ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های تحمیلی مرتبط با معلولیت اجرا می شود.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی افزود: در این طرح خدمات ارائه شده معطوف به ارتقای سلامت و استقلال عملکرد فردی، مهارت‌های اجتماعی، آماده‌سازی تحصیلی و شغلی،‌ مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول ، بهبود دسترسی الکترونیک و... است.

وی آموزش های اختصاصی ارایه شده در این طرح را نظیر آشنایی فرد دارای معلولیت با ویژگی های معلولیت و پیامدهای آن، فعالیتهای روزمره زندگی متناسب با فرد دارای معلولیت نخاعی، استفاده از وسایل کمک توانبخشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی، نرم افزارها و فناوری های نوین کمک توانبخشی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی و حرکات ورزشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی عنوان کرد.

رجبی آموزش های عمومی را شامل  چهار حوزه آموزش، تغییر نگرش، مطالبه گری و فعالیتهای اجتماعی به افراد دارای معلولیت برشمرد. 

وی یادآور شد: طرح توانمندسازی افراد از سوی سازمان بهزیستی برای مددجویان دارای آسیب نخاعی، سالمندان دارای معلولیت و افراد دارای آسیب حسی شامل(بینایی و شنوایی) اجرا می شود.

کد خبر 97572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد