۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند 

سرپرست بهزیستی استان زنجان ازارائه تسهیلات اشتغالزایی برای نزدیک به ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان (تثبیتی و جدید) برای بیش از ۴۳۲نفر نیز پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو عنوان کرد: تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌ سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌ بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی نیستند. 

سرپرست بهزیستی استان زنجان  خبرداد : در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند و ۵ صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

خدابنده لو ابراز داشت: یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافتگان نیازمند، پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و فرد بهبود یافته می تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد وام اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان  و با معرفی بهزیستی  و از بانک های عامل دریافت نماید.

وی خاطرنشان ساخت: بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین افراد معلول انتخاب می کنند و کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می کنند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد پرداخت می شود.

این مقام مسئول به فعالیت سامانه جستجوی شغل وزارت رفاه  به آدرسhttps://shoghl.mcls.gov.ir   اشاره کرد و گفت: در سامانه جستجوی شغلی تمامی مددجویان و افراد عادی جامعه با تکمیل رزومه و ارائه اطلاعات مهارت‌های فردی خود و همچنین کارآفرینانی که نیازمند نیروی کار هستند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: ثبت نام آزمون استخدامی با یک هزار و ۷۶۵ ظرفیت استخدامی در مشاغل اختصاصی سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته که  سهمیه سه درصد افراد دارای معلولیت نیز در آن لحاظ شده است تا نخبگان دارای معلولیت نیز بتوانند جذب دستگاه‌های اجرایی دولتی شوند.

کد خبر 97148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد