در رسانه| ۷۲۷ دانشجوی معلول در خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند

ایسنا/خراسان رضوی؛ معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما ۷۲۷ دانشجوی توانبخشی تحت پوشش در استان داریم که ۱۰۸ نفر در مقطع کاردانی، ۵۰۸ نفر در مقطع کارشناسی، ۸۹ نفر در ارشد و ۲۲ نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دانشجویان دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: ما ۷۲۷ دانشجوی توانبخشی و ۴۷۶ دانشجوی هدایتی یعنی امور اجتماعی، فرزندان زنان سرپرست خانوار یا شبه خانواده در استان داریم، البته حیطه کار ما در زمینه دانشجویان توانبخشی است.

وی افزود: از ۷۲۷ دانشجوی توانبخشی ما، ۳۴۶ دانشجو معلولیت جسمی دارند، ۲۲۵ دانشجو نابینا و مابقی نیز ناشنوا و دارای مشکل گفتار هستند. در کاردانی ۱۰۸ دانشجو، کارشناسی ۵۰۸، ارشد ۸۹ و دکترا ۲۲ دانشجو تحت پوشش ما هستند.

علیزاده با بیان اینکه ما به افراد دارای معلولیت متوسط و شدید ۱۰۰ درصد، به معلولان خفیف و به فرزندان افراد دارای معلولیت شدید نیز ۵۰ درصد شهریه را پرداخت می‌کنیم، عنوان کرد: در اردیبهشت ماه امسال بخشنامه جدیدی در خصوص پرداخت شهریه دانشجویان ما ابلاغ شده که با قبل متفاوت است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: تا مهرماه سال گذشته پرداخت شهریه دانشجویان غیر دولتی در اختیار کشور بود، دانشجو اطلاعات خود را در سامانه دانشجویان به آدرس  student.behzisti.net وارد می‌کرد. این سامانه اطلاعات خود را از سامانه ارمغان می‌‎گیرد. سازمان بهزیستی اطلاعات وی را پس از وارد شدن تایید کرده و طبق دستورالعمل شهریه می‌دهد.

وی اضافه کرد: تا مهر سال گذشته شهریه برعهده سازمان بهزیستی کشور بود، اما از مهر امسال به سازمان بهزیستی استان واگذار شد که حدود ۲میلیارد تومان برای شهریه مهر و بهمن پرداخت کردیم. مقداری از شهریه بهمن باقی مانده که تا دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های دانشجویان تحت پوشش ما این است که گاهی در رشته‌ای تحصیل می‌کنند که برای آن‌ها فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: امسال رایزنی با مراکز مشاوره تحصیلی را آغاز کردیم که تاییدیه آن‌ها را برای رشته تحصیلی دانشجوی مددجوی خود بگیریم تا دانشجوی ما در رشته‌ای تحصیل کند که بعد از آن برای وی بازار کار وجود داشته باشد. اگر مرکز مشاوره تحصیلی رشته مددجو را تایید کند، در این صورت مبلغ شهریه به دانشجو داده می‌شود.

کد خبر 96590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد