آیین بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت

آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور مسئولین و ، جمعی از افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور حمید رضا زارعی مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، مهدی نوبانی شهردار ، اعضای شورای شهر، نمایندگان دستگاه های اجرایی ، مدیران انجمن ها و تشکل های توانبخشی تحت نظارت بهزیستی ، جمعی از افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این مراسم با تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت ، از همت و تلاش و همراهی انجمن ها و تشکل های توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان در برپایی این مراسم تشکر کرد و افزود : برپایی این مراسم با مشارکت همه انجمن ها و اجرای برنامه های فرهنگی از سوی افراد دارای معلولیت نشان از توانمندی و ظرفیت و پتانسیل بالای هنری این عزیزان دارد.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال تحت عنوان " باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر " اظهار کرد : در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ توانخواه در استان هرمزگان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند .

جهانشاهی اجرای برنامه های غربالگری شنوایی نوزادان ، سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و انجام آزمایشات ژنتیک را از برنامه ها و سیاست های بهزیستی در راستای کاهش بروز معلولیت ها عنوان کرد و افزود : در حوزه توانبخشی با برگزاری کمیسیون های تعیین نوع و تشخیص شدت معلولیت بیش از ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در مسیر دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر قرار گرفته اند اما تعداد افراد دارای معلولیت بیش از این تعداد است.

سامیه جهانشاهی تعداد مراکز روزانه توانبخشی را ۱۷ مرکز و مراکز شبانه روزی را ۱۴ مرکز عنوان کرد و گفت : ۱۰ تیم سیار ، خدمات مراقبت در منزل را برای افراد دارای معلولیت ارائه می نمایند.

وی خدمات کاردرمانی ، فیزیوتراپی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ، مشاوره و مددکاری و توانبخشی مبتنی برجامعه در روستاها را بخشی از برنامه های بهزیستی جهت خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت در استان معرفی کرد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان ضمن تقدیر از خانواده های افراد دارای معلولیت و خیرین حامی جامعه هدف بهزیستی از عدم حضور برخی مدیران دستگاههای مرتبط با قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در این مراسم علیرغم دعوت رسمی گله کرد و افزود : بی شک حمایت از افراد دارای معلولیت به تنهایی توسط بهزیستی ممکن نیست و سایر دستگاهها نیز باید در راستای احقاق حقوق این عزیزان یاریگر بهزیستی باشند.

در ادامه این مراسم محمد حسن استاد مدیرعامل جامعه معلولین و یوسف جلالی مدیر عامل مرکز توانبخشی جهش به نمایندگی از افراد دارای معلولیت استان به ارائه دغدغه های این عزیزان پرداختند .

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از سوی افراد دارای معلولیت از دیگر بخش های این مراسم بود.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از دستاوردهای افراد دارای معلولیت در معرض دید عموم قرار گرفت .

کد خبر 96515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد