برگزاری کارگاه پروژه نویسی با عنوان " نحوه جلب حمایت از خیرین در حوزه اعتیاد"

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از تدوین نقشه اجتماعی در محلات هدف و بهره گیری از ظرفیتهای موجود در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، کارگاه توانمند سازی مدیران و مسئولان سازمان های مردم نهاد با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاون امور توسعه پیشگیری، روسای مراکز تامین و توسعه بهزیستی شهرستان اردبیل، روانشناسان ومددکاران سمن های فعال حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در محل مرکز آموزش تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

منتظر مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن قدردانی از تلاشهای  صورت گرفته در رابطه با پیشگیری از اعتیاد در سطوح اولیه، ثانویه و ثالیثیه پیشگیری گفت: بحث مقابله با مواد مخدر  پدیده ای  اجتماعی محسوب می گردد و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر در حیطه مسئولیت های اجتماعی اقدامات لازم را انجام می دهد.

 وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه برای دستیابی به جامعه ای عاری از هرگونه اعتیاد نیازمند همراهی و مشارکت تمامی آحاد جامعه هستیم لذا در برخی از موارد افراد با آگاهی به سمت مواد مخدر می روند و بازیابی که ترمیم این افکار بسیار سخت و زمان بر خواهد بود بنابراین لازم است تکنیک ها، دانش ها، روش ها و تاکتیک های جدید جایگزین برنامه قبلی شوند تا اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

در ادامه، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به برخی از اقدامات وفعالیت های صورت گرفته در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط شرکای اجتماعی سازمان و سازمانهای مردم نهاد گفت: در مباحث مربوط به پیشگیری از اعتیاد همواره بحث ارتقاء توانمندی ونحوه حمایت از از خیرین فعال در زمینه اعتیاد مورد تاکید قرار می گیرد.

وی به اهمیت انجام برنامه های پژوهش محور به منظور دستیابی به نتایج اثر بخش اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه پروژه نویسی بویژه در محلات پرخطر و آسیب خیز تدوین نقشه اجتماعی آن محل، منطقه، شهر و یا روستاست تا با این اقدام وبا استفاده از ظرفیت های موجود همواره در محلات هدف نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی تدابیر لازم اندیشیده شود.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود جلب و حمایت از خیرین را خصوصاً در زمینه درمان بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه بحث درمان در حوزه اعتیاد بسیار پرهزینه بوده ونیازمند همراهی شرکای اجتماعی بویژه خیرین و نیکوکاران می باشد تا با حمایت های این بزرگواران بتوان در رسیدن به اهداف مورد نظر موفق بود.

گفتنی است در این کارگاه در خصوص آموزش نحوه پروژه نویسی و ارتقاء دانش و مهارت افزایی در پیشگیری اولیه از اعتیاد صورت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 96396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد