روزجهانی داوطلب فرصتی جهت حمایت از خدمات داوطلبانه همیاران سلامت روان و تیم های محب بهزیستی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی، چهاردهم آذر ماه (پنجم دسامبر) مصادف با روز جهانی داوطلب، فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبانه همیاران سلامت روان و تیم های محب بهزیستی است.

پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تاکید کرد: داوطلبان و همیاران سلامت روان افرادی از  جنس خود مردم محلی هستند و با احساس مسئولیت اجتماعی در ارتقاء کیفیت زندگی جوامع محلی نقش ارزنده‌ای ایفا می کنند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان افزود: داوطلبان همیار ضمن ارتباط مناسب با مردم، در قالب برنامه های مختلف مشارکت اجتماعی و ترویج برنامه های خودمراقبتی، سواد سلامت اجتماعی جامعه را در حوزه‌های مختلف بهبود می‌بخشند.

پروین ادامه داد: این افراد وقت خود را صرف فعالیت‌های داوطلبانه آموزشی و فرهنگ سازی برنامه های مشاوره ای جهت تحکیم بنیاد خانواده می‌کنند. بدون شک نقش محوری همیاران سلامت روان اجتماعی در کلیه برنامه‌های پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی در استان انکارناپذیر است و به ‌عنوان بخشی از بدنه فعال جامعه در انتقال اهداف، مفاهیم و پیام‌های پیشگیری بسیار تاثیرگذار هستند.

معاون امور توسعه پیشگیری استان اضافه نمود: آنچه سبب می‌شود این افراد دغدغه اجتماعی داشته باشند، ریشه در ارزش‌ها و عقایدی چون نوع دوستی و دگرخواهی آنان دارد. آن‌ها احساس می‌کنند که توانسته‌اند با مشارکت و همکاری در تامین سلامت اجتماعی خود، خانواده و جامعه سهیم باشند و همین امر حس اعتماد به نفس و رضایت مندی را در آنان ایجاد کرده مهارت‌های مدنی را در آنان تقویت می‌کند.

وی یادآور شد: بهزیستی استان خود را متعهد می داند پایداری روند مشارکت اجتماعی در سطح جامعه را ترغیب و حمایت نماید و امکان ترویج مفاهیم پیشگیری و سبک های سالم خودمراقبتی را در جامعه بیش از پیش فراهم آورد. از اینرو روز جهانی داوطلب فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه است همچنین این روز فرصت مناسبی برای جذب داوطلبین جدید درتوسعه فعالیت های پیشگیرانه در محیط های جدید و قدردانی و سپاس از خدمات داوطلبانه همیاران همیشه همراه سلامت روان اجتماعی است.

 پروین ضمن ارج نهادن به فعالیتهای داوطلبانه همیاران سلامت روان و اعضای تیم محب استان، برنقش مهم مشارکت داوطلبان در پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی تاکید کرده و مشارکت و تلاش ارزنده این عزیزان و نقش پذیری مسئولانه آنان را درتامین و ارتقای سلامت خود، خانواده وجامعه مهم تلقی نمود.

کد خبر 96311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد