پیام تبریک رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه

به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی افراد توانخواه با شعار: هر سال سازمان ملل روز ۳ دسامبر موضوعی را برای مضمون روز جهانی معلولین اعلام می‌کند، در سال ۱۹۹۹ از سوی سازمان ملل شعاری با رویکردی نو و مضمون "امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید" برگزیده شد. پیشتر سازمان ملل با صدور اعلامیه ای در سال ۱۹۷۵ درباره حقوق توانخواهان، تغییرات مشهودی در طرز تلقی از ناتوانی و توانخواهی به‌ وجود آمد. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛
اسدی در ادامه نوشت:

در این دیدگاه به میزان توانایی فرد توانخواه، نه ناتوانی وی تاکید شده و برای ترویج حقوق، آزادی و فرصت های مساوی توانخواهان تلاش شده و سعی بر این است که محیط با نیازهای معلولان هماهنگ شود. بر این اساس در تعریف جدید از توانخواه میتوان گفت: "افرادی که شرایط و امکان مشارکت در جامعه برای آنها فراهم نیست"

اکنون می‌توان چنین نتیجه گیری کرد که دیدگاه جامعه و عملکرد نهادهای عمومی در پذیرش و فراهم کردن شرایط مناسب جهت حضور افراد توانخواه در محیط های اجتماعی، مهمترین عامل در توانمند سازی این افراد است. همچنان که در شعار امسال روز جهانی توانخواهان(باور توانمندی‌ها نوید بخش دنیای دسترس‌پذیر) نیز به آن اشاره شده است.

با نگاهی به آمار جامعه توانخواهان، میزان مشارکت آنها در جامعه، عملکرد سازمان های خدمات عمومی، موفقیت های پی در پی توانخواهان در زمینه های ورزشی، هنری، تحصیلی و ... نشان دهنده پتانسیل و توانایی بالای است که نیازمند توجه، باور، اعتماد و حمایت است.

اینجانب ضمن تبریک این روز به توانخواهان و خانواده محترمشان، همکاران بهزیستی، سمن ها و خیرین محترم، امید دارم با همت و تلاش مضاعف دستگاه ها زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر توانخواهان عزیز در جامعه فراهم شود.

به امید دنیایی آزاد با فرصت های برابر برای تمام افراد جامعه


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 96214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد