مشکین شهر| اردبیل| برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در شهرستان مشکین شهر

به مناسبت ۱۲ آذر (۳ دسامبر) روز جهانی معلولین مراسمی به همت اداره بهزیستی مشگین شهر، مراکز توانبخشی غیر دولتی و با حمایت شرکت مکان شهر ابرار در سالن سینما پل معلق برگزار گردید.

در این مراسم صفر بصیرت رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۳۵۰۰ نفر از معلولین شهرستان، مشکل اصلی این عزیزان را اشتغال، مسکن، ازدواج و عدم مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی برای تردد معلولین عنوان و از عدم توجه متولیان امر انتقاد نموده و گفت: تمامی مسئولین و آحاد مردم بایستی جهت اعاده حقوق این عزیزان و ساختن جامعه ای در خور شأن آنان همتی مضاعف به خرج دهند.

ایشان در ادامه به ارائه خدمات متنوع از سوی بهزیستی برای معلولین اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر ۶ مرکز توانبخشی به صورت شبانه روزی برای ۴۰۰ نفر از معلولین خدمات توانبخشی ارائه می کنند.

وی همچنین از پرداخت حق بیمه سهم کار فرمایی معلولین شاغل در مراکز غیر دولتی و موسسات خبرداده و بیان داشت: بهزیستی جهت حمایت از اشتغال پایدار برای این عزیزان از کارفرمایانی که زمینه اشتغال معلولین را فراهم نمایند وام کم بهره ارائه می کند.

محمدی فرماندار مشگین شهر نیز با گرامیداشت این روز گفت :حمایت از معلولین جهت برخورداری از رفاه نسبی وظیفه ای همگانی است و در این راستا فرمانداری آمادگی خود را برای رفع مشکلات این عزیزان اعلام می کند.
در حاشیه این مراسم اجرای تئاتر توسط گروهی از معلولین مورد استقبال قرار گرفته و ضمن تجلیل از معلولین موفق، شرکت کنندگان مراسم از امکانات تفریحی پل معلق به صورت رایگان بهره مند شدند.

کد خبر 96090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد