حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای شهر تهران

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت جذب تمام دستگاه‌ها خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از تسنیم، علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آمایش‌ها ممکن است ۱۰ درصد هر جامعه‌ای دارای معلولیت باشد و باید ائتلاف جمعی بین مردم و دولت شکل بگیرد تا بتوان خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی نخستین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌شود، گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب تمام دستگاه‌ها خواهند شد.

قادری همچنین به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای به جمع معلولان کشور اضافه می‌شوند و سازمان بهزیستی از قبل از تولد در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و در دوران سالمندی به افراد و پس از آن به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی در خصوص استانداردسازی خودروها ویژه معلولان تصریح کرد: برای اولین بار استانداردسازی خودروها برای معلولان مصوب شده است.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه برخی از اعضای شورای شهر تهران در ارتباط با گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور مطالبی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان؛ رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان دستیار رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این یک فرصت است و درخواست ما این است که شهردار تهران گزارشی را در این حوزه به شورا ارائه کند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از معلولیت‌ها مربوط می‌شود به حوادث ترافیکی و شهردار تهران می‌تواند با اصلاحات ترافیکی از افزایش تعداد معلولان جلوگیری کند.

زهرا شمس‌احسان؛ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز در واکنش به اظهارات رئیس سازمان بهزیستی گفت: تعامل شورا و شهرداری با بهزیستی می‌تواند به عنوان الگویی در کشور مورد استفاده قرار گیرد و لذا درخواست می‌شود که این تعامل افزایش یابد.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: در ماده دو قانون حمایت از معلولان وظایفی برای نهادها و مجتمع‌های مسکونی در نظر گرفته شده است و در صدر پایان کار طراحی ساختمان‌ها برای معلولان بررسی می‌شود هر چند سازه‌های اجرایی در ساختمان‌ها هنگام صدور پایان کار نصب و پس از صدور جمع‌آوری می‌شود.

در ادامه جلسه برخی دیگر از اعضا جمله سید جعفر شربیانی، سوده نجفی، حبیبی کاشانی، احمد علوی مطالبی را در خصوص وظایف و همکاری میان شورا و شهرداری با سازمان بهزیستی مطرح کردند.

کد خبر 96075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =