ارتباط تلفنی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با برنامه رادیویی"سلام ساوالان"

به گزارش روابط عمومی، همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی" سلام ساوالان" پرداخت.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت در این گفت و گو اظهار داشت:  امسال شعاری که برای روز جهانی افراد دارای معلولیت با عنوان" باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر" تعیین و نامگذاری شده است موید توجه جدی به باور توانمندی های این عزیزان و کمک به دسترس بودن جامعه نسبت به این عزیزان هست که همین قضیه بحث مناسب سازی محیط زندگی و پذیرش توانمندی های معلولان در جامعه را بیشتر عینیت می بخشد.

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با خدمات ارائه شده به ولی نعمتان تحت پوشش بویژه افراد دارای معلولیت گفت: با توجه به اینکه تعداد ۲۶ هزار و ۳۷۹ پرونده توانبخشی در بهزیستی تشکیل یافته است از طریق دو حوزه افراد تحت حمایت خدمات لازم را دریافت می نمایند. اول اینکه خدمات به خود فرد در قالب مستمری، حق پرستاری،  هزینه تحصیلی، ایاب و ذهاب و غیره ارائه می شود و دیگر اینکه این خدمات از طریق مراکز نگهداری ارائه می شوند.

رضایی اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۵۶ مرکز توانبخشی، شبانه روزی و مراقبت در منزل برای ۱۶۰۲ نفر از توان یابان در حال ارائه خدمات می باشند در کنار اینها ۲۹ مرکز هم بصورت روزانه برای ۱۵۰۵ نفر در قالب های کاردرمانی، آموزش های فنی وحرفه ای، گفتار درمانی، کاردرمانی و غیره مشمول خدمات لازم را به ولی نعتمان تحت پوشش ارائه می نمایند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای سازمان صدا وسیمای مرکز اردبیل در امر اطلاع رسانی از خدمات بهزیستی استان گفت: چنانچه  اگرخانواده های حائز شرایط دریافت خدمات هستند که موفق به پذیرش در بهزیستی نشده اند می توانند با مراجعه به ادارات و واحدهای مربوطه نسبت به پذیرش و دریافت خدمات اقدام نمایند.

این مسئول اضافه کرد: مسئله بسیار مهم در بحث افراد دارای معلولیت موضوع مناسب سازی ولزوم همراهی و شرکت دستگاههای اجرایی در جلسات مذکور هست که خوشبختانه در این زمینه تمهیدات لازم انجام وتمامی دستگاههای عضو، همکاری لازم را هم در سطح فرماندری ها و هم روسای ادارات در سطح استان با مجموعه بهزیستی بعمل می آورند.

کد خبر 96065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد