تببین خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت توسط مدیرکل بهزیستی استان

به گزارش روابط عمومی، همزمان با سالروز گرامی داشت افراد دارای معلولیت و با شعار " باور توانمندی ها، نوید بخش دنیایی دسترس پذیر مدیرکل بهزیستی با حضور در برنامه رادیویی و تلویزیونی " رادیو ساعتی" صدا وسیمای مرکز اردبیل به تشریح این خدمات پرداخت.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده به ولی نعمتان تحت پوشش به ویژه افراد دارای معلولیت گفت: هم اکنون از تعداد ۲۶ هزار و ۳۷۹ پرونده، ۱۸ هزار و ۳۵۲ پرونده مشمول دریافت خدمات مستمر با اعتباری بالغ بر۹۲ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال هستند که بصورت ماهیانه پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد دربافت کنددگان حق پرستاری را ۱۲۰۰ نفر عنوان کرد وگفت: این افراد جزو معلولین بسترگرا ویا شدید وخیلی شدید هستند که جزو دهک های پائین درآمدی محسوب می شوند که بصورت ماهانه اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به این عزیزان پرداخت می گردد.

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه تعداد پرداختی حق پرستای در طی امسال از رشد دو برابری برخوردار بوده است بطوریکه بالای ۲۷۴ نفر از انی توانیابان حق پرستاری دریافت می نمایند بنابراین در سایه تلاشهای صورت گرفته امسال هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری قرار نگرفته اند.

وی در رابطه با فراوانی افراد دارای معلولین هم اظهار داشت: با توجه به پایش های صورت گرفته  در مجموع بیشترین آمار جامعه تحت پوشش بهزیستی را معلولین جسمی و حرکتی تشکیل می دهند.

این مسئول ادامه داد:خدمات سازمان اکثراً در زمینه پیشگیری از معلولیت ها متمرکز شده است بطوریکه در حوزه غربالگری های بینایی و شنوایی خوشبختانه معلولیت های ناشی از شنوایی را نخواهیم داشت لذا با انجام تست ها وغربالگری های مداوم وتخصصی شاهد کاهش معلولیت در این موارد خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: ارائه خدمات غیر مستمر برای افراد دارای معلولیت اعم از؛ پرداخت وام های اشتغالزایی، تسهیلات مسکن، وسائل کمک توانبخشی، برخوردرای ۵۷۷ نفر از کودکان از خدمات کاشت حلزون از دیگر خدمات ارائه شده به ولی نعمتان تحت پوشش می بانشد که بصورت مداوم و مرتب ارائه می گردند.

رضایی در رابطه با دریافت کنندگان خدمات از طیف اتیسم هم خاطر نشان ساخت: هم اکنون تعداد ۲ مرکز روزانه در سطح استان در حال ارائه خدمات به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با ظرفیت اسمی ۱۲۰ نفر وجود دارد که امیدواریم با راه اندازی یک مرکز دیگر در شمال استان این خدمات در ابعاد بیشتر و بالاتری از خدمات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تعامل  هم افزایی بین بخشی با مدارس کودکان استثنایی و آموزش و پرورش، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی برای سالمندان، تامین کمک هزینه  های بهداشتی مددجویان، پرداخت کمک هزینه ساخت و یا احداث مسکن برای خانواده های دارای یک عضو معلول به میزان یک میلیارد ریال و بهره مندی از مساعدتهای بلاعوض به میزان ۲ میلیارد ریال در مناطق روستایی، پرداخت ۲میلیارد ریال کمک هزینه ساخت و یا احداث مسکن برای خانواده های داری دو عضو معلول و بالاتر، تخصیص پروژه برای ۴۴۷ نفر از ولی نعمتان به منظور بهره مندی از نهضت ملی مسکن و در دست اقدام قرار گرفتن ۵۰۰ نفر دیگر باری تخصیص پروژه، واگذاری ۱۰۲ واحد مسکونی به جامعه دپهدف طی سال گذشته، تحویل ۶۰ واحد مسکونی در سالجاری، حمایت بیش از ۲۷۰ مورد از متقاضیان خود مالکی از دیگر مورادی هستند که به جامعه هدف تحت پوشش خدمات مورد نظر ارائه یمی گردد.

 این مسئول به خدمات ارائه شده به جامعه روشندلان هم اشاره کرد وگفت: پرداخت ایاب و ذهاب های متعدد ورزشی، درمانی، هزینه های تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، وسائل کمک توانبخشی، تامین ویلچر، عصاریالساعت گویا و کاغذهای بریل از جکله خدماتی هستند که روشندلان تجت پوش از سازمان دریافت می نمایند.

وی اظهارداشت: مسئله بسیار مهم باور توانمندی های جامعه معلولان هست که لازم است با تغمل و هم افرایی های بین بخشی، شرایط بهره مندی و تسهیل برخورداری از این خدمات و امکانات فراهم گردد  تا یان افراد هم بتوانند در سایر افراد جامعه از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

رضایی تاکید کرد: پرداخت بیش از ۱۳۸۲ مورد وام های خود اشتغالی و بهرمندی این عزیزان از بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی، حمایت از کارفرمایان در راستای بکارگیری مددجویان تحت پوشش، پرداخت بیمه سهم کارفرمایی از سوی بهزیستی از جمله خدماتی هستند که ولی نعمتان تحت پوشش از آنها بهره مند می گردند.

وی  از بکارگیری و جذب ولی نعمتان در دستگاههای اجرایی استان خبر داد وگفت:  امسال خوشبختانه با توجه به تمهیدات و نیاز های صورت گرفته امکان جذب و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان در دسدتگاههای اجرایی فراهم شده است بطوریکه بیش از ۴۳۰۰ نفر از ولی نعمتان تحت پوشش بصورت جداگانه در دستگاههای اجرایی از طریق آزمون فراگیر در آینده نزدیک بکار گیری خواهند شد.

کد خبر 96034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد