در رسانه| ۲۹ مرکز توانبخشی در اردبیل در حال خدمات‌رسانی به معلولان است

اردبیل - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲۹ مرکز توانبخشی روزانه در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به معلولان است که در این مراکز متناسب با فعالیت روزانه یا شبانه به معلولان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان با شعار «باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیای دسترس پذیر» اظهار کرد: ۲۹ مرکز توانبخشی روزانه در استان اردبیل در حال خدمات‌رسانی به معلولان است که در این مراکز متناسب با فعالیت روزانه یا شبانه خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، مهارت‌های زندگی و خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ۲۶ هزار و ۳۷۶ پرونده معلولان در استان اردبیل نیز گفت: تعداد معلولان ذهنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند به مراتب بیشتر است به طوری که در بیشتر مواقع نگه داری از معلول ذهنی با مقاومت خانواده همراه است،

مدیرکل بهزیستی اردبیل با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۳۵۲ نفر از معلولان در سطح استان مستمری دریافت می‌کنند، بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش در حال دریافت خدمات هستند و در حال حاضر ۵۶ مرکز توانبخشی و مراقبت در منزل وجود دارد.

رضایی با اشاره به اینکه در تلاش برای افزایش تعداد مراکز توانبخشی در سطح استان هستیم، گفت: از ابتدای شروع دولت موفق شدیم ۱۰ مرکز را افزایش دهیم و در حوزه زیرساخت دقدمک‌های مثبتی برای این افزایش مراکز برداشتیم که این گام‌ها در راستای وسایل توانبخشی نیز مؤثر بوده است.

وی به حضور مسؤولان در این همایش اشاره کرد و گفت: این حضور نشان این است که دغدغه معلولان در جای جای استان وجود دارد که بهزیستی به عنوان مرجع رسیدگی به مسائل معلولان برای تقویت مشارکت‌های اجتماعی معلولان در تلاش است و امیدواریم بتوانیم دنیایی دسترس پذیر برای معلولان ایجاد کنیم.

کد خبر 95968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد