گزیده از خطبه های ائمه جمعه در ارتباط با روز جهانی معلولان

به گزارش روابط عمومی، ائمه جمعه شهرستان های گرمی، اصلاندوز، پارس آباد، مشگین شهر، نیر، خلخال، بیله سوار، نمین و سرعین به مناسبت فرارسیدن هفته معلولین، در خطبه نماز جمعه ضمن گرامیداشت این مناسبت، در خصوص معلولین ایراد سخن نمودند.

امام جمعه گرمی در خطبه های نماز جمعه، روز جهانی معلولین را گرامی داشته و گفت: معلولین اعضای خانوادگی جامعه ما هستند و ضمن مساعدت به آنان باید از ترحم ناشی از نگاه تحقیر آمیز به شدت اجتناب شود. نقص عضو، برای انسان عیب نیست؛ عیب آن است که انسانیت انسان مخدوش شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه، با تاکید بر توانمندسازی، حفظ کرامت انسانی و مهیا ساختن جامعه ای در شان و منزلت معلولین و جانبازان، از تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی و مردمی خواستار حمایت از این عزیزان و همکاری با اداره بهزیستی شد.

حجت الاسلام علی اکبر باقری خطیب جمعه پارس آباد، تصریح کرد: معلولان با مشکلات پرشماری روبرو هستند که از مسئولین انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات این بزرگواران اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین باوقار، امام جمعه مشگین شهر ضمن تبریک روز جهانی معلولان، از مسؤولان خواست به قشر معلولان توجه بیشتری کنند و با نگاه ویژه آن‌ها را دریابند.

حجت الاسلام قارداشپور امام جمعه موقت شهرستان خلخال با اشاره به روز گرامیداشت معلولان در جامعه اسلامی بیان کرد: معلولیت محدودیت نیست و باید جامعه این قشر از عزیزان را که معلول هستند تکریم کنند و احترام آنان در جامعه حفظ شود و توجه مسؤولان امر به حل مشکلات معلولان لازم و ضروری است.

حجه الاسلام شیرعلیپور امام جمعه شهرستان سرعین با یادآوری حدیثی از پیامبر اسلام در خطبه نماز جمعه بیان نمود: «إنَّ البَلاءَ لِلظّالِمِ أدَبٌ، و لِلمُؤمِنِ امتِحانٌ، و لِلأَنبِیاءِ دَرَجَةٌ، و لِلأَولِیاءِ کَرامَةٌ.» بلا، برای ستمگر تنبیه و برای مؤمن، امتحان و برای پیامبران درجه و برای اولیا، کرامت است.  وی در همین خطبه با تفسیر این حدیث به تفصیل در باب معلولیت مطالب مفیدی ارائه نمود.

امام جمعه شهر نیر حجت السلام والمسلمین نعمتی ضمن تبریک روز جهانی معلولین به نگرش اسلام در حمایت از افراد دارای معلولیت پرداخته و گفت: از دیدگاه اسلام هیچ تفاوتی میان افراد سالم و معلول وجود ندارد اما یگانه چیزی که انسان ها را با ارزش و محترم میشمارند، از دید اسلام در تقوا و پرهیزکاری آنها می باشد.  وی همچنین به خدمت رسانی و حل مشکلات این عزیزان تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه بیله سوار ضمن تبریک و گرامیداشت ۱۲ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت، این افراد را ولی نعمتان مسئوولان دانسته و تاکید بر حل مشکلات این عزیزان را از تمامی مسئولان و ادارات خواستار شدند.

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه شهرستان نمین در خطبه نماز جمعه ضمن تاکید بر توجه بیشتر مسئولان و مردم به توانمندی ها و نیازهای معلولان جامعه، به معیشت، اشتغال، درمان و همچنین حمایت های دولت از جمله هزینه های سنگین کاشت حلزون و خدمات توانبخشی اشاره کرده و خواستار حمایت خیرین از معلولان شد.

کد خبر 95943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد