باور توانمندی ها؛ نوید بخش دنیایی دسترس پذیر

گرامیداشت جایگاه معلولان، تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی آنان و آگاه‌سازی جامعه در مورد توانمندی‌های این افراد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان دکتر مهشید سلیمانی بمناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت پیام تبریکی به شرح ذیل صادر کرد.

" گرامیداشت جایگاه معلولان، تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی آنان و آگاه‌سازی جامعه در مورد توانمندی‌های این افراد است.

تاکید بر این که افراد معلول انسان‌های دارای محدودیت‌های جسمی، ذهنی و روحی هستند، اما این تفاوت‌ها را باید هم عرض تفاوت‌های انسان‌های دیگر تلقی کرد و از اعمال هر گونه پیشداوری منفی نسبت به توانمندی‌های افراد معلول خودداری کرد.

باید در نظر داشت مشکلات معلولان عمدتاً جمعی است برای مشکلات اجتماعی باید راه‌حل‌های اجتماعی یافت، اینجاست که نقش بارز انجمن‌های معلولان به میان می‌آید.

زمان آن فرا رسیده است که معلولان با تکیه بر سرمایه‌های فردی موجود در میان این گروه خود موتور محرکه تحقق اهداف اجتماعی خویش گردند و با ارایه راهکارها بر تصمیم‌گیری در مورد خود اثر قاطع گذارند، برای تحقق این امور چاره‌ای به جز توانمندسازی جمعی معلولان بر محور آموزش گروهی نیست.

اینجانب ۱۲ آذر، روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار باور توانمندی ها؛ نوید بخش دنیایی دسترس پذیر را به جامعه هدف بهزیستی استان به ویژه افراد دارای معلولیت، تبریک عرض نموده و از اقدامات تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکای اجتماعی بهزیستی و کلیه همکاران در بخش های دولتی و غیردولتی به جهت  ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف کمال تقدیر و تشکر را دارم. "

دکتر مهشید سلیمانی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان

کد خبر 95891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد