مناسب سازی فضای اداری و شهری سرمایه گذاری اجتماعی است/مهلت سه هفته ای به ادارات برای مناسب سازی

استاندار ایلام با بیان اینکه مناسب سازی فضای اداری و شهری سرمایه گذاری اجتماعی در راستای تزریق روحیه نشاط و شادابی به جامعه است، گفت: همه دستگاه های اجرایی در راستای مناسب سازی ادارات برای حضور معلولان اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، «حسن بهرام نیا» صبح امروز شنبه در جلسه شورای اداری این استان با تبریک درپیش بودن 12آذرماه روز جهانی معلولان با تاکید بر اینکه سیما و منظر ادارات یکی از موضوعات مورد توجه در استان است که باید در دستور کار جدی مدیران قرار گیرد، اظهار کرد: سیمای ادارات نقش مهمی در تکریم ارباب رجوع و ایجاد روحیه نشاط در بین مراجعه کنندگان به ادارات و دستگاه های اجرایی دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن چهارچوب دار در حوزه زیباسازی سیما و منظر ادارات، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در حوزه سرمایه اجتماعی، بهره وری و اقتصادی است، گفت: همه دستگاه های اجرایی در راستای مناسب سازی ادارات برای حضور معلولان باید زمینه را فراهم کرده و موجب تزریق حس خوب به شهروندان با زیباسازی منظر ادارات شوند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی حداکثر ظرف مدت سه هفته فرصت دارند که نسبت به مناسبت سازی محیط اداری خود اقدام کنند، یادآور شد: اقدامات لازم در سطح شهر در زیباسازی، روشنایی و فراهم کردن امکانات لازم در پارک های شهر برای ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه برخی از مسایل روحی و روانی مردم متاثر از محیط است، ابراز کرد: مطالبات شهرداری باید از سوی ادارات و دستگاه های اجرایی پرداخت شود که شهرداری ها بتوانند اقدام لازم را در راستای ایجاد محیط با نشاط برای مردم فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه دستگاهها اجرایی موظف هستند مناسب سازی را بعنوان یک تکلیف قانونی رعایت کنند گفت: در مرکز هر شهر باید یک پارک مناسب سازی برای استفاده افراد کم توان و در راستای رعایت حقوق شهروندی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های خدمت رسان باید با مناسب سازی حقوق شهروندی معلولان، سالمندان و جانبازان را رعایت کنند افزود: بخشی از مشکلات جامعه ما کم توجهی به حقوق شهروندی است.

کد خبر 95805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد