گناوه| یداله خرم نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه به مناسبت روز جهانی معلولین سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گناوه بود

یداله خرم نژاد رییس اداره بهزیستی شهرستان گناوه به مناسبت گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از بهزیستی گناوه یداله خرم نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه ابتدا سوم دسامبر که مصادف با دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲ روزجهانی افراد دارای معلولیت را خدمت جامعه معلولین تبریک گفت و هدف از این نام‌گذاری را درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، افزایش آگاهی عمومی و تجلیل از دستاوردها و مشارکتهای معلولان دانست. یداله خرم نژاد گفت : انسان رشد یافته، فردی است متفکر که با آگاهی و ایمان جهان را درمی‌نوردد و بر موانع پیش رو غلبه می‌کند و به شکوفایی کامل می‌رسد، چنین انسانی با داشتن معلولیت و نقص عضو از سختی ها ترس و واهمه ای ندارد، زیرا او یاد گرفته که معلولیت مسیر های تازه ای از رشد را پیش روی وی گشوده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما که جامعه اسلامی و بر اساس تعالیم انسان ساز و قرآن کریم بنا شده، تکریم حقوق و جایگاه انسانی افراد معلول را حائز اهمیت دانست و گفت تمامی دستگاه ها اجرایی متعهد به اجرای قوانین مرتبط با این افراد و ارائه خدمات مورد نیاز آنان مثل دیگر افراد جامعه خواهند بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه گفت : حق ذاتی معلولین بهره مندی برابر با افراد سالم جامعه از خدمات آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی معلولین است.

وی ضمن اشاره به آمار حدود سه هزار و پانصد فرد معلولین و تعداد شش مرکز ارائه خدمات بهزیستی همچنین سه مرکز مثبت زندگی در سطح شهرستان و نوع خدمات در زمینه های مسکن، اشتغال، درمان و وسایل کمک توانبخشی، حق انشعابات گاز، آب، برق و فاضلاب و مجوزهای ساختمان رایگان و مستمری های ماهیانه گفت : در سال گذشته ۱۶۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات ایجاد شده و معادل ۲۳۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اعتبار تخصیص یافته و در شش ماهه اول سال جاری تا کنون ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اعتبار تسهیلات بانکی قرض الحسنه جهت ابجاد اشتغال پرداخت شده است.

یداله خرم نژاد گفت: تعداد افرادی که قبلا در دولت‌های گذشته مستمری ماهیانه می‌گرفتند قابل قیاس با دولت فعلی نخواهد بود زیرا امروز به صراحت اعلام میداریم که در شهرستان گناوه هیچ مددجویی وجود ندارد که برابر دستورالعمل های ابلاغی سازمان شرایط دریافت مستمری ماهیانه بهزیستی را داشته باشد ولی مستمری نگیرد.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان گناوه با اشاره به عدم توجه به تعهدات اشتغال در دولت‌های گذشته و نادیده گرفتن سهمیه سه درصد استخدام معلولین در آزمونهای استخدامی گفت: در دولت سیزدهم آیت الله دکتر رئیسی با پیگیری های رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور و همکاری سازمان امور استخدامی کشور و دولت محترم برای اولین بار آزمون اختصاصی استخدام ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود و تا پایان سال جاری ثبت نام آن صورت میگیرد، و تعداد چهار هزار و سی و سه فرد دارای معلولیت در دستگاههای اجرایی کشور مشغول به کار می‌شوند که امید و انگیزه های زندگی را به جامعه معلولین فارغ‌التحصیل و درحال تحصیل ایجاد نموده است.

رییس اداره بهزیستی گناوه  در پایان از مردم و افرادی که با معلولین ارتباط دارند خواست تا با صبر و بردباری با معلولین برخورد داشته باشند و از نگاه ترحم آمیز به معلولین خودداری کنند که باعث ضعیف شمردن و ناتوان بودن و درنهایت این امر باعث کاهش اعتماد به نفس وی خواهد شد و لازم است با احترام با معلولین روبرو شود تا بزرگی و شان انسانی وی حفظ گردد.

کد خبر 95740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد