راه‌اندازی ۳۴ خانه اعتماد/ افتتاح فاز دوم اردوگاه ترک اعتیاد دین پایه کرامت

علی‌بابایی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در خصوص پیشگیری، درمان و صیانت از خانواده‌های معتادان، گفت: در ۳۴ محله در معرض آسیب اعتیاد قم، خانه‌های اعتماد راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگرد مهدی علی‌بابایی معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: درقالب خانه اعتماد، جلسات آموزشی پیشگیری و شناسایی مشکلات، آسیب‌های مواد مخدر در مناطق، محلات و مدارس در قالب نمایشگاه و کارگاه با حضور اساتید متخصص به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا با به‌کارگیری انواع مخدرها و ابزارهای مختلف جوانان و نوجوانان را آلوده کند، اظهار داشت:‌ بیشتر افرادی که اعتیاد خاص دارند ضمن درمان به این مراکز درمانی ارجاع داد می‌شوند و به‌صورت کاملاً رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.
معاون اجتماعی سپاه استان قم از افتتاح فاز دوم اردوگاه ترک اعتیاد دین پایه کرامت با مدیریت روحانیون و طلاب توسط بسیج خبر داد و خاطرنشان کرد: در این اردوگاه‌ها به‌محض ورود مددجو، خانواده وی اعم از همسر، مادر و فرزندان تحت صیانت قرار می‌گیرند و بسته‌های معیشتی، شرایط درمانی، اعطا لوازم‌التحریر و جلسات آموزشی برای رفع مواد مخدر به آنان ارائه می‌شود.
وی یادآور شد: با این طرح تلاش می‌شود تا فضای ذهنی مددجویان را به سمت‌وسویی ببریم که هویت مجددی در آنان شکل بگیرد تا بعد از خروج اردوگاه بتوانند مسیر زندگی‌شان را بدون اعتیاد به هیچ مخدری ادامه بدهند.
اردوگاه درمانی فرهنگی کرامت وابسته به سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) باهدف درمان، آموزش حرفه و کار و صیانت از معتادان متجاهر راه‌اندازی شده است و وجه تمایز این اردوگاه با دیگر مراکز ترک اعتیاد، استفاده از شیوه‌های بهبودی پایدار و دین‌محور با بهره‌گیری از مربیان باتجربه باتوجه‌به اشتغال‌زایی، صیانت از معتادین و حفظ کانون خانواده معتادین است.
این اردوگاه با ظرفیت نگهداری از ۷۰۰ نفر در کیلومتر ۱۷ جاده قدیم قم کاشان در مجموعه فرهنگی تربیتی آیت‌الله بهاءالدینی احداث شده‌است.
راه‌اندازی «خانه‌های مهر» باهدف تقویت بنیان خانواده
معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) درادامه با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه خانواده در سطح استان قم، اظهار کرد: ایجاد مراکز خانواده مهر از اقدامات صورت‌ گرفته درحوزه خانواده است که باتوجه‌به نیازهای محلی و شناسایی آسیب‌های محله محور، این مراکز اقدام به برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی اعضای خانواده، همسرداری، فرزندپروری، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی می‌کنند.
وی هدف از فعالیت این مرکز را تقویت آگاهی اعضا خانواده در خصوص وظایف نسبت به یکدیگر و تاب‌آوری نسبت به مشکلات برشمرد و افزود: مرکز خانواده مهر ماهانه بیش از ۴۰۰ کارگاه آموزشی به‌صورت هشت جلسه دوماهه و کاملاً رایگان با حضور اساتید مجرب قم و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی استان در سطح محلات برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.
سرگرد بابایی ادامه داد: با برگزاری این دست کارگاه‌ها تلاش می‌شود تا بحث نظام ارجاع هم محقق شود و از سطح محلات، افرادی که نیاز به موضوعات درمانی دارند به مراکز مشاوره خانواده مهر که در پنج نقطه در سطح شهر و یک مرکز در منطقه پردیسان مستقر است، ارجاع داده می‌شوند و با کمترین هزینه در جلسات مشاوره فردی شرکت می‌کنند.
معاون اجتماعی سپاه قم تصریح کرد: بحث آموزش‌های تربیت مربیان خانواده، تربیت واسطین خیر نسبت به ازدواج، تربیت رابطین حکمیت برای پیشگیری از طلاق و به‌نوعی احیای ریش‌سفیدی به به‌صورت دقیق و منظم در بیش از ۹۰ محله سطح استان قم در حال پیگیری و انجام است.
وی یادآور شد: بیشتر اقدامات معاونت اجتماعی جنبه پیگیری و گاهی درمان در سطح شهر دارد و لازم است تا آگاهی عموم مردم نسبت به این امور افزوده شود.
تشکل «دختران سرزمین من» و رویکرد هویت‌دهی به دهه هشتاد و نودی‌ها
سرگرد بابایی در ادامه تصریح کرد: باتوجه‌به نقشه دشمن برای زنان ایرانی، تشکلی تحت عنوان «دختران سرزمین من» با هدف‌گذاری بر دختران دهه هشتادی و نودی تشکیل شده است.
وی گفت:‌ تشکل دختران دهه هشتادی و نودی در سطح محلات و مناطق را اجرایی کرده و که تاکنون شبکه خوب و منسجمی را تشکیل داده‌اند.
سرگرد بابایی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور توانمندسازی، تشکیل هسته و شبکه مربیان با حضور اساتید استانی و کشوری از معدود اقدامات این تشکل است که در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر در این هسته در حال فعالیت هستند.
معاون اجتماعی سپاه قم ادامه داد: هویت‌دهی به دختران و پاسخگویی به گره‌های ذهنی و ابهامات آنها از اهداف تشکل «دختران سرزمین من» است که با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی با موضوعات خاص دخترانه در حال اقدام و برگزاری است.
وی خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر «دختران سرزمین من» می‌توان به تربیت کنشگران فعال در سطح محلات اشاره کرد تا بتوانند در راستای هدایتگری، قدرت جذب داشته باشند.
کد خبر 95666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد