در رسانه| ورزشکاران اردبیلی ۱۶ مدال از مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گرفتند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از کسب ۱۶ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران ناشنوای این استان در مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محمدعلی پهناور روز سه‌شنبه در مراسم استقبال از قهرمانان اردبیلی مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ در اردبیل با تبریک این موفقیت‌ها گفت: ورزشکاران ما نشان دادند که با تلاش می‌توان به موفقیت رسید.

وی ادامه داد: این ورزشکاران موفق ثابت کردند باور و ذهنیت نادرست که محدودیت‌های حرکتی معلولان مانع فعالیت‌های جسمانی و تمرینات بدنی آنها است اشتباه است و نشان دهنده تلاش مضاعف این عزیزان است چرا که خود ورزش با مهیا بودن شرایط، سختی‌های خود را دارد اما این ورزشکاران نشان دادند با تلاش علاوه بر غلبه به محدودیت‌های جسمی می‌توان از بقیه رقیبان نیز جلو افتاد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به دغدغه‌های معیشتی ورزشکاران از تاکیداتی بوده که رهبر انقلاب همواره به مدیران ورزش کشور داشته‌اند، افزود: در بحث قهرمانان، پیشنهاد داده شد که شهرکی با عنوان شهرک مدال برای مدال‌آوران در تهران آماده شود، زمین را وزارت ورزش و جوانان به صورت رایگان تامین کند، ساخت و ساز را وزارت مسکن و شهرسازی انجام داده و شهرداری تهران هم آن امور مربوط به مجوزهای لازم را انجام دهد.

پهناور تصریح کرد: بر اساس این طرح یک‌هزار واحد مسکونی طی چهار سال آماده شده و طبق آیین‌نامه به مدال‌آوران مسابقات المپیک، پاراالمپیک، آسیایی، پاراآسیایی، قهرمانی جهان تعلق می‌گیرد.

وی همچنین از در حال بررسی بودن لایحه‌ای در خصوص یکسان شدن امتیازات ورزشکاران برای تمام ورزشکاران اعم از عادی و دارای معلولیت خبر داد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: بهزیستی استان همواره در حد توان و ظرفیت خود از ورزشکاران تحت پوشش حمایت کرده و امیدواریم با افزایش اعتبارات و همکاری بیش از پیش شاهد ارتقای سطح ورزش در بین معلولین و جانبازان استان باشیم.

کد خبر 95553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد