دیدار رییس دفتر منطقه ای یونیسف از مجتمع شوق زندگی استان تهران

کارلوس خاویر اگویلار رییس دفتر منطقه ای یونیسف از مجتمع شوق زندگی استان تهران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان تهران، در این دیدار آقای کارلوس خاویر اگویلار رییس دفتر منطقه ای یونیسف به همراه محمود علی گو مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، رابین ناندی رییس دفتر و مونیکا نیلسن معاون دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران از واحد های مختلف مجتمع شوق زندگی دیدار کرد و در جریان فرآیندهای اجرایی این مجتمع قرار گرفت. وی با حضور در بخش های دادیاری، مددکاری، پزشکی قانونی، مشاوره و مؤسسات مردم نهاد حامی حقوق کودکان از نزدیک با جریان همکاری فرا سازمانی و بین بخشی میان قوه قضائیه، دادگستری و سازمان بهزیستی آشنا شد.

وی در این دیدار با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز جمهوری اسلامی در دفاع و حمایت از حقوق کودکان اظهار داشت این نوآوری و تسهیلات مطالعه محور شکل گرفته در نوع خود در منطقه بی نظیر است و سایر کشور های منطقه و جهان میتوانند از این سیستم الگو برداری کنند.
محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز با تشریح ظرفیت های بوجود آمده در مجتمع شوق زندگی گفت: با همکاری سازنده قوه قضائیه و دادسرای سرپرستی و امور حسبی،   متوسط ماندگاری کودکان دارای قابلیت فرزندخواندگی در تهران به زیر ۶۱ روز رسیده است و چشم انداز ما کاهش به ۲۱ روز است. و  تمام این تلاش ها به منظور این است که روزی برسد که ما شاهد باشیم هیچ کودکی حتی یک روز اضافه تر در بهزیستی زندگی نکند.
وی با اشاره به کاهش تعداد فرزندان در شیرخوارگاه های استان تهران گفت: به یاری خدا و تلاش های صورت گرفته، استان تهران در سطح کشور رتبه نخست واگذاری و بازپیوند به خانواده و سرعت عمل در حل و فصل پرونده های فرزندخواندگی را داراست.
از مهم ترین دستاوردهای این طرح، همکاری بین دستگاهی است؛ دادگستری، پزشگی قانونی و بهزیستی سه دستگاهی که به جهت تعیین تکلیف فرزندان فعالیت می‌کنند و نظر هر سه دستگاه در تعیین مسیر زندگی فرزند مهم بوده که با استقرار این سه دستگاه در کنار هم تجربه ی بی‌نظیری در شتاب دهندگی در امور کودکان ایجاد کرده است.

و با اشاره به فعالیت اتاق موسسات مردم نهاد در حوزه حمایت از کودکان گفت: در این مدت با حضور تشکل های مردم نهاد هر هفته تقریبا حدود یک میلیارد تومان از ظرفیت مشارکت های مردمی به بازتوانی ۵ الی ۸ خانواده اختصاص داده شده است تا فرزندانی که بعلت فقر و شرایط نامساعد اقتصادی به بهزیستی سپرده شده اند به آغوش خانواده ها بازگردند.
نصیری گفت: در این مجتمع بی وفقه خدمات متمرکز مشاوره روانشناسی و آموزشی با رویکرد جهت افزایش سطح آگاهی و مهارت‌های زندگی ارائه می‌گردد.
نصیری در پاسخ به سوال آقای اگویلار که چطور مطمئن می‌شوید کودکی که به دلیل آسیب به بهزیستی آمده و توسط شما به خانواده ی زیستی بازپیوند می‌شود، از آسیب های مجدد مصون خواهد بود؟ توضیح داد: رویکرد سازمان بهزیستی توانمند سازی است و در مجتمع شوق زندگی تمام تلاش بر کمک به خانوداه به جهت توانمند شدن بوده تا به جایی برسد که مطمئن شویم کاملا شرایط تحویل فرزند را داشته و در شرایط کاملا ایمن و مساعد به سر می برد علیرغم همه ی اینها خانواده رها نشده و فرایند فالو آپ (نظارت، سرکشی، مشاهده ی نتیجه، بازدید و ... ) از خانواده و کودک و ارائه ی حمایت ها به طور مستمر ادامه دارد.

کد خبر 95532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد