تجلیل و تکریم از قهرمانان مسابقات دو و میدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه

به گزارش روابط عمومی، مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۳ با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و بهزیستی استان برگزار شد.

محمدعلی پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در این مراسم با تبریک کسب مدال های رنگارنگ توسط ورزشکاران دو میدانی کار استان گفت:ورزشکاران ما نشان دادند که با تلاش می توان به موفقیت رسید  و باور و ذهنیت نادرست که محدودیت‌های حرکتی معلولان مانع فعالیت های جسمانی و تمرینات بدنی آنان است اشتباه است و نشان دهنده تلاش مضاعف این عزیزان است  چرا که خود ورزش با مهیا بودن شرایط، سختی های خود را دارد  اما این ورزشکاران نشان دادند با تلاش علاوه بر غلبه به محدودیت های جسمی میتوان از بقیه رقیبان نیزجلو افتاد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به دغدغه‌های معیشتی ورزشکاران از تأکیداتی بوده که رهبر انقلاب همواره به مدیران ورزش کشور داشته‌اند گفت:در بحث قهرمانان، پیشنهاد داده شد که یک شهرکی را تحت عنوان شهرک مدال برای مدال آوران در تهران آماده بشود. آن هم به این شکل است که زمینش را به صورت رایگان وزارت ورزش تأمین می‌کند و وزارت مسکن و شهرسازی کار ساخت‌وسازش را انجام می‌دهد، شهرداری تهران هم آن امور مربوط به مجوزهای لازم را انجام می‌دهد. در نتیجه هزار واحد مسکونی طی چهار سال آماده می شود و طبق آیین‌نامه به مدال آوران مسابقات المپیک، پاراالمپیک، آسیایی، پاراآسیایی، قهرمانی جهان تعلق می گیرد.

پهناور در ادامه از در حال بررسی بودن لایحه ای در خصوص یکسان شدن امتیازات ورزشکاران برای تمامی ورزشکاران اعم از عادی و دارای معلولیت خبر داد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان نیز افزود:بهزیستی استان همواره در حد توان و ظرفیت خود از ورزشکاران تحت پوشش حمایت کرده است و امیدواریم با افزایش اعتبارات و همکاری بیش از پیش شاهد ارتقاء سطح ورزش در بین معلولین و جانبازان استان باشیم.

کد خبر 95523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد