برگزاری همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان در اردبیل

همایش بزرگ روز جهانی منع خشونت علیه زنان با حضور مسئولین ادارات استان اردبیل اعم از استانداری، قوه قضائیه، دادگستری، بهزیستی، ورزش و جوانان، دانشگاه های محقق و علوم پزشکی، خیرین، نخبگان و روانشناسان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: یک مسئله بسیار مهمی که برای ما دغدغه است و مجدانه پیگیر هستیم، بحث نشست‌ها و همایش‌های علمی است تا در خصوص فعالیت‌های بهزیستی که در حوزه‌های مختلف مخصوصاً حوزه امور اجتماعی و توسعه پیشگیری انجام می‌شود، بتوانیم بروزتر شویم و این آموزش ها را به شرکای اجتماعی خود که همچون بالهای پرواز بهزیستی هستند، منتقل نماییم.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از بنیان‌های خانواده تصریح کرد: تقویت بنیان خانواده جزو دغدغه های اصلی و اساسی ما بوده و تمامی فعالیت ها در بهزیستی حول این محور می گردد و در حال حاضر فعالیت های مختلفی هم در این زمینه انجام می‌شود. امسال نیز با کمک مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری، توانستیم نسبت به تجهیز و بهبود وضعیت خانه‌های امن و خانه‌های موقت اقدام نماییم تا خدمات بهتر و کیفی تری را به مقیمان در این مراکز ارائه دهیم.

رضایی با بیان اینکه به زنان خشونت دیده خدمات مددکاری، مشاوره‌ای و حقوقی ارائه می‌شود، افزود: این خدمات در راستای توانمندسازی و تحکیم بنیان خانواده است و یکی از مسائل اساسی که به جد پیگیر آن هستیم، توانمندی شخص و بازگشت به آغوش خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت: خوشبختانه در زمینه خدمت به زنان خشونت دیده، نهاد ها و ارگان های استان اردبیل از جمله مجموعه شورای شهر، دادگستری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در فعالیت های بهزیستی یاریگر ما بوده اند و به تازگی به جهت پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی، تفاهم نامه‌ای آماده شده است تا با آموزش و پرورش استان منعقد گردد و بتوانیم از طریق آموزش و پرورش و مدارس از بروز چنین آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

کد خبر 95271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد