در رسانه| خشونت در استان اردبیل از نوع سبک و جزئی است

اردبیل - ایرنا - معاون رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یک استان امن و آرام است، گفت: خشونت‌ها در این استان از نوع جزئی و سبک است و نوع کلان نظیر آدم ربایی، گروگانگیری و قتل یا نداریم یا در قیاس با استان‌های دیگر بسیار اندک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف خدادادی روز شنبه در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مایه تاسف است که اعلام می‌شود استان اردبیل از نظر خشونت در رتبه اول کشور قرار دارد، در حالی که این استان مروج فرهنگ تشیع و تدین در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی انواع مختلفی دارد و خشونت، یکی از این آسیب‌هاست و افزایش میزان آن نشانگر درست کار نکردن بخش‌های مختلف جامعه است و متاسفانه به مقوله خشونت علیه زنان و دختران در کشور با تاخیر وارد شده ایم و قضیه عمق پیدا کرده است.

معاون رئیس کل دادگستری اردبیل تصریح کرد: خشونت‌های سبک نیز اغلب، فرهنگی است و طبق بررسی‌ها، ۵۱ علت برای بروز خشونت‌های سبک از جمله ستیزه جو بودن افراد احصا شده که دلایل اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و حتی روانی از آن جمله است.

خدادادی با بیان اینکه استان اردبیل استانی امن و آرام است، به حضور گسترده گردشگران در استان اردبیل بویژه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: امنیت در استان اردبیل کاملا مردم پایه است و در مقایسه با سایر مناطق، نیروهای امنیتی و انتظامی در برقراری امنیت با همراهی و همکاری مردم با کمترین مشکل و چالش مواجه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش، شرکای اجتماعی را بال‌های توانای این اداره کل در نیل به افراد تحت حمایت دانست و گفت: برنامه‌های بهزیستی در مسیر تقویت بنیان خانواده‌ها اجرا می‌شود.

حامد رضایی ادامه داد: امسال تفاهم نامه‌ای بین بهزیستی و آموزش و پرورش استان مبنی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان جهت فرهنگ سازی و پیشگیری از خشونت امضا شده است و بهزیستی در پایگاه‌های بسیج و محلات نیز در این راستا فعال است.

به گزارش ایرنا استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

کد خبر 95253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد