ابلاغ ساختار جدید سازمان بهزیستی کشور پس از ۱۲ سال/ راه‌اندازی "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" در سازمان بهزیستی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" در بهزیستی خبر داد و گفت: تا پیش از این دبیرخانه‌ای در این بخش فعال بود که با توجه اقدامات انجام شده این دبیرخانه به مرکز تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم با اشاره به جوان‌گرایی در سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در این دوره، سازمان یکی از سازمان‌های پیشرو در دولت است؛ به طوری که پیش از این دوره مدیریت در بهزیستی بیش از ۷۰ درصد مدیران کل استانی از دستگاه‌های مختلف به سازمان بهزیستی مأمور بودند که با ظرفیت‌سازی و انتصاب مدیران جدید از بدنه سازمان بهزیستی، مدیران قبلی به دستگاه‌های خود برگشتند و مدیران جایگزین از بدنه سازمان بهزیستی انتخاب شدند و مدیران جدید نیز در سال‌های گذشته تجارب بسیاری زیادی را کسب کرده بودند و هم‌اکنون نیز به عنوان مدیران موفق در سطح استان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ساختار جدید سازمان بهزیستی کشور گفت: بعد از ۱۲ سال ساختار جدید سازمان ابلاغ شد و در این ساختار برخی تغییرات جهت تسهیل در خدمت‌رسانی به جامعه هدف سازمان انجام شده است.

قادری ادامه داد: سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در حوزه اشتغال به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شده است و جالب است زمانی که ما جایزه را در این جشنواره گرفتیم، یک دبیرخانه در حوزه اشتغال در سازمان بهزیستی داشتیم و هیچ کد تسهیل‌گری در حوزه اشتغال نداشتیم اما در حال حاضر با افتخار سازمان بهزیستی مرکزی دارد تحت عنوان "مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال" و در حوزه اشتغال فعالیت دارد. همچنین در قالب جشنواره شهید رجایی تاکنون ۱۵ استان جایزه خود را کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت‌وگو به موضوع مولدسازی اشاره کرد و گفت: در این حوزه تمایل سازمان بهزیستی در این است که این سازمان در کنار آموزش و پرورش و وزارت بهداشت قرار بگیرد و املاک سازمان در طرح مولدسازی مستثنی باشد؛ چرا که املاک سازمان بهزیستی ناشی از هبه‌های مردمی در طول سال‌های گذشته است.

وی با اشاره تامین بودجه برای سازمان بهزیستی ادامه داد: بخشی از این بودجه از سوی دولت انجام می‌شود که بسیار محدود است، بخش دیگر از محل کمک‌های مردمی است و بخش بعدی از محل دارایی‌های غیرمولد، به همین جهت درخواست ما این است که در طرح مولدسازی، سازمان را همانند دو وزارتخانه دیگر مستثنی کنند.

قادری با اشاره به حضور نیروهای جهادی در فرایند خدمت‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی تصریح کرد: در گذشته این افراد در بروکراسی‌های ادرای معطل می‌مانند و حتی برخی از این گروه‌ها به دلیل این فضا قید خدمت‌رسانی را می‌زدند اما در این دوره همکاری بسیاری نزدیکی بین سازمان بهزیستی و گروه‌های جهادی وجود دارد.

کد خبر 94925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =