مجموعه نوشته های دختر ایلامی مبتلا به اتیسم چاپ شد

فاطمه دختر 20ساله ایلامی مبتلا به اتیسم است که بعد از رفتن به مدرسه استثنایی باغچه بان و تلاش معلمان از طریق گفتار درمانی موفق شد خواندن و نوشتن را یاد گرفته و دست به قلم برای مکتوب کردن خاطرات و نوشتن از موضوعات مختلف کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، وی که سال گذشته موفق به اخذ دیپلم شد، با تشویق معلمانش نوشتن را در پیش گرفت و کتابش با عنوان "خاطرات فاطمه جعفری فرد" با حمایت اولیا این مدرسه و اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام چاپ و با هدف تشویق این دانش آموز در آیینی رونمایی شد.

وی در این کتاب از موضوع های مختلفی نوشته که عمده آنها زندگی شخصی و خانوادگی، بسیج، شهدا بویژه شهید حججی، در وصف مادر، پدر و خواهر و برادرش، مناسبتهای مذهبی و ملی، ائمه اطهار(ع)، معلولان و غیره است.

وی فرزند دوم خانواده پنج نفره شان است که خواهر بزرگترش هم مبتلا به اتیسم است اما با حمایت خانواده و تشویق اولیا مدرسه بجای انزوا و گوشه نشینی با نوشتن، استعداد نهفته  و بی نظیرش را نمایان کرد.

فاطمه قرار است همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان که 30آبان ماه برگزار می شود از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مورد تقدیر ویژه قرار گیرد.

اتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز و در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می شود.

اتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و علائم عمومی این اختلال شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل و مهارت های اجتماعی، عدم فعالیت های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.

علت ابتلا به اتیسم بطور عمده ژنتیکی بوده و اختلالی است که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با آن درگیر خواهد بود.

تاکنون 89فرد مبتلا به اتیسم در استان ایلام شناسایی شده است.

24لغایت 30آبان ماه  به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

کد خبر 94594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد