" محب" از مهمترین  طرح های بهزیستی در وقوع بلایای طبیعی است

سرپرست بهزیستی استان زنجان از حضور تیم محب و تیم خدمات سیار ۱۲۳ در  مانور زلزله در سد تهم خبر داد و گفت: تیم ها به صورت تخصصی آموزش دیده اند و از آمادگی مداخلات و حمایتهای روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با بیان اینکه شش تیم فوریتی و ۱۵ محله محب در شهرستانهای زنجان ، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم و ماهنشان تشکیل شده است، تصریح کرد: تیم های محب آموزش های تخصصی از جمله مدیریت استرس ، مقابله با اضطراب ، کنترل خشم ، مشاوره سوگ ، کمک های اولیه روانشناختی ، بهداشت روانی در بلایا را آموزش دیده و در حوادث و شرایط اضطراری ارائه خدمات می نمایند.

وی هدف از شرکت در این مانور را آشنایی و پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی در بحران ، آمادگی و پاسخ کارآمد و بازتوانی پس از وقوع حوادث و سوانح و تاب آوری برای افرادی که در حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله آسیب دیده اند، ذکر کرد.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان کرد: تیم های حمایت های روانی اجتماعی (تیم فوریتی محب ) متشکل از روانشناس ، مشاور و مددکار اجتماعی و در صورت لزوم و بنا بر تشخیص یک روانپزشک است که وظیفه برنامه ریزی و طراحی مداخله در بحران و ارا ئه حمایت های روانی اجتماعی را برعهده دارند.

خدابنده لو افزود: در بلایای طبیعی چون زلزله با در نظر گرفتن واکنش های هیجانی و روانی افراد و با توجه به اینکه مداخله در بحران فردی، اجتماعی و خانوادگی از برنامه های اورژانس اجتماعی است، جهت کاهش آسیب و حفظ خونسردی افراد، نیاز به مداخله این واحد حمایتی بعد از وقوع بلایا نیز است.

وی یادآور شد: این مانور به‌منظور حفظ آمادگی نیروهای امدادرسان و ارزیابی توان دستگاه‌های اجرایی استان و نحوه عملکرد آنها در زمان وقوع زلزله برگزار و مداخلات و مشاوره های بعد از وقوع بلایا با حضور تیم سیار اورژانس اجتماعی و تیم های محب به صورت نمادین به افراد آسیب دیده ارائه شد.

کد خبر 94592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد