انعقاد تفاهمنامه همکاری فی ما بین بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی

دکتر محمود حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین بهزیستی استان وجهاد سازندگی مبنی بر تامین مسکن مناسب برای معلولین و اقشا رکم درآمد خبر داد .

محمود حسین آبادی  افزود : با عنایت به اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی و مواد مندرج در برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم تأمین مسکن مناسب برای معلولین و اقشار کم درآمد این تفاهم نامه در راستای اجرای اهداف و سیاست های سازمان بهزیستی  و سازمان بسیج سازندگی جهت کمک به احداث واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و مناسب سازی محیط فیزیکی و مبلمان شهری منعقد گردید.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت : موضوع تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور احداث واحد مسکونی با اولویت خانوارهای ساکن در مناطق محروم، روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ارائه شده توسط اداره کل  بهزیستی استان مرکزی ، همکاری و مشارکت در زمینه «مناسب سازی و دسترس پذیری به واحدهای  مسکونی از نظر طراحی و معماری محیط زندگی» و استفاده از «فناوری های انطباقی» (از قبیل بالابر، دستگیره های دیواری و ...) در جهت زندگی مستقل افراد معلول ، دسترس پذیری و مناسب سازی محیط فیزیکی و مبلمان شهری جهت الگوسازی با همکاری و هماهنگی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان میباشد.

وی اظهار نمود :  مدت زمان اجرای تفاهم نامه پس از امضاء طرفین یک سال بوده و در صورت ضرورت، تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

این مقام مسئول بیان نمود: مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در این تفاهم نامه افراد معرفی شده به صورت مکتوب از سوی بهزیستی استان مرکزی به سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی میباشند .

دکتر حسین آبادی تعهدات سازمان بهزیستی را احداث واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش ، شناسایی معلولین و مددجویان متقاضی حائز شرایط و دارای پروانه ساختمانی به نام فرد تحت پوشش ،تهیه اطلاعات خام معلولین و مددجویان تحت پوشش متقاضی، معرفی و ارسال اسامی افراد مذکور حداکثر 45 روز پس از امضاء تفاهمنامه مشترک ، معرفی نماینده در سطح استان و شهرستانها جهت همکاری با سازمان بسیج سازندگی و..............بیان نمود.

ایشان اظهار داشت : احداث واحد مسکونی ویژه معلولین و مددجویان تحت پوشش ،استفاده از نقشه های تیپ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با ارائه نقشه های مورد تأیید آن بنیاد بدون اخذ هزینه های طراحی برای احداث واحدهای مسکونی موضوع این تفاهم نامه  و اتخاذ تمهیدات لازم جهت مناسب سازی واحدهای مسکونی ویژه معلولین در تهیه نقشه های اجرایی آن دسته از متقاضیان تحت پوشش که بنا به اعلام سازمان بهزیستی دارای معلولیت هستند و..........ازتعهدات سازمان بسیج سازندگی  میباشد.

شایان ذکر است این تفاهم نامه در قالب هجده ماده و 13 تبصره، در سه نسخه تنظیم و به امضای طرفین رسید که هر نسخه حکم سند واحد اصلی را داشته و پس از امضای طرفین قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر 93913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد