در رسانه| کارفرمایان زنجانی با استخدام ۲۰ معلول تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: این سازمان مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلول تا چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

روح اله خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ترمیم حقوق و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی از جمله حمایت های بهزیستی از کارفرمایان در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.

وی با بیان اینکه بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره انتخاب می کنند،‌افزود: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری این افراد، اقدام و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت کنند می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت ۲۳ درصدی حق بیمه سهم کارفرما برای نیروی به کار گرفته شده، بهره مند شوند.

این مسوول اضافه کرد: بهزیستی در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیلگری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد.

به گفته خدابنده لو، این منابع از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: تسهیلات فقط به مددجویان نیازمند جویای کار در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی، نداشتن محدودیت ذهنی و مشکل اعصاب و روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

خدابنده لو افزود: توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روش های کسب و کار و مهارت لازم اهمیت بسزایی دارد.

کد خبر 93590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد