ایجاد کمپ ترک اعتیاد مجزا برای زنان متجاهر کرمان ضرورت دارد

در پی سفر رییس قوه قضائیه به استان کرمان، جمعی از مسئولین قوه قضائیه با همراهی مدیرکل بهزیستی استان کرمان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط استانی از کمپ ماده ۱۶ کرمان بازدید بعمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این بازدید با ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت واقدامات انجام شده به منظور اثر بخشی فعالیت اینگونه مراکز در سطح استان عنوان داشت : کمپ ساماندهی معتادین متجاهر (ماده ۱۶ ) با نظارت بهزیستی استلان کرمان به تعداد ۴ مرکز در سطح استان  رسیده است که در مرکز مستقر در شهر کرمان تعداد۳۵۸ نفر مددجو در حال دریافت خدمات تخصصی هستند.

وی افزود : متاسفانه به دلیل عدم تکمیل چرخه درمان وکمبود حمایتهای پس از ترخیص مددجو از اینگونه مراکز ، تعداد قابل توجهی از آنها پس از مدتی به روال قبلی زندگی خود برمیگردند که این مهم میطلبد با حمایت دستگاه هایی همچون قوه قضائیه ، فنی وحرفه ای، تشکلهای مردم نهاد فعال در این حوزه  ، خیرین وسایر اهرمهای موثر در این موضوع مسیر تکمیل چرخه درمان وبازگشت مددجویان به زندگی عادی وحفظ پاکی آنان از مصرف مواد مخدر تکمیل چرخه درمان را بیشتر از قبل شاهد باشیم.

علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز طی این بازدید با تقدیر از خدمات ارزنده ارائه شده در این مرکز ومراکز مشابه در سطح استان اظهار داشت : خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت تأمین حداقل امکانات مورد لزوم و امکانات بهداشتی و رفاهی کمپ نگهداری و بازپروری ماده ١۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به بازدیدی که پیش از این در تابستان داشتیم، صورت گرفته است.

وی در خصوص هماهنگی با رئیس قوه قضاییه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جهت تأمین اعتبار و رفع مشکلات این مرکز در زمینه تعمیر ساختمان، اصلاح زیرساخت، ایجاد مرکز غربالگری و افزایش امکانات قول مساعد داد و افزود: این کمپ از جهت زیرساخت نیاز به اصلاح دارد و با توجه به وسعت استان کرمان و تعداد بالای پذیرشی که در این مرکز وجود دارد، توسعه این کمپ ضرورت دارد.

جمادی از مسئولان بهزیستی استان درخواست کرد: جهت ساماندهی و درمان معتادان متجاهر زن، فضای فیزیکی مجزایی ایجاد و در خصوص ساماندهی زنان معتاد متجاهر نیز در اسرع وقت اقدام شود.

وی  راه‌اندازی مکانی جهت نگهداری و بازپروری زنان متجاهر و جمع آوری آنان را در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر دانست و گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها در بهبود وضعیت این مرکز و مراقبت بعد از خروج این افراد با دستگاه قضایی همکاری کنند.

گفتنی است جمادی طی این بازدید با حضور در جمع مددجویان خدمت بگیر در این مرکز از نزدیک با آنان به گفتگونشست

کد خبر 93447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد