در رسانه| افزایش حدود ۳ برابری کمکهای مردمی به بهزیستی خراسان رضوی در ۲ سال اخیر

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به افزایش مشارکتهای مردمی گفت: با افزایش این کمکها توان بهزیستی افزایش یافته و علاوه بر افزایش تعداد مستمری بگیران، بیش از ۳ هزار مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی اعطا و در سال گذشته ۹ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود فیروزی در حاشیه مراسم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در جمع خبرنگاران گفت: در دو سال گذشته تمام کسانی که در نوبت مستمری بودند، مستمری دریافت کردند. نزدیک به 50 هزار نفر از افراد در نوبت، مشمول مستمری شدند و میزان حق پرستاری به لحاظ تعداد افراد و مبلغ پرداختی به دو برابر رسیده است.

وی افزود: بالغ بر سه هزار مسکن نیز به افراد تحت پوشش بهزیستی اعطا و در سال گذشته، 9 هزار شغل خالص ایجاد شده است.

فیروزی در خصوص طرح شیرخوارگاه بدون فرزند نیز گفت: این طرح با همکاری دادگستری، اولین‌بار در استان خراسان رضوی اجرا شده است. تمام فرزندانی که به هر علتی به بهزیستی تحویل داده شده‌اند با هدف کوتاه کردن مسیر فرزندخواندگی، تحویل خانواده‌ها می‌شوند؛ یا در طول دورانی که خانواده صلاحیت نگه‌داری فرزندشان را ندارند، به صورت مهمان در خانواده‌های تایید شده، پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به کارهای فرهنگی که در سطح استان انجام شده است، خراسان رضوی به عنوان پایه‌گذار پذیرش فرزندخواندگی معلولان و نیازمندان به درمان مطرح شد.

فیروزی با بیان اینکه بهزیستی نمی‌تواند به تنهایی و با اتکا به اعتبارات دولتی وظایفش را انجام دهد، گفت:  خوشبختانه کمک و حمایت مردم وجود دارد و مشارکت‌های مردمی نیز در دو سال اخیر، دو تا سه برابر افزایش یافته است

کد خبر 93026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد