ضرورت پیش‌گیری و پیش‌بینی بحران قبل از وقوع آن

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پدافند غیرعامل بیشتر تاکید بر مدیریت پیش از بحران دارد و ماهیت وجودی‌اش بر کاهش آثار بحران با استفاده از روش‌های غیرنظامی استوار است.

دکتر مسعود فیروزی درخصوص اقدامات انجام گرفته توسط بهزیستی خراسان رضوی در حوزه پدافند غیرعامل در سال‌های گذشته، گفت: بهزیستی خراسان رضوی پس از هفت سال تلاش و کار گروهی دلسوازنه در قالب کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، پس از شناسایی و شناساندن اصول و مبانی پدافند غیرعامل و مصادیق کاربردی آن برای کارکنان و جامعه هدف سازمان به‌منظور حساس‌سازی آحاد جامعه اقدام نموده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در راستای انجام وظایف ذاتی خود به عنوان یک دستگاه‌ اجرایی با تبیین مصادیق "پدافند غیرعامل کالبدی" در شناسایی و سطح‌بندی مراکز و ساختمان‌های با درجه اهمیت بالا، توجه به مصادیق "پدافند غیرعامل زیستی" در شناسایی تهدیدات زیستی در حوزه آب، غذا، دارو و... در ادارات و مراکز تابعه به‌ویژه گروه‌های حساس تحت پوشش و حساس‌سازی اهمیت فوق‌العاده رهنمون‌های "پدافند غیرعامل سایبری" در محافظت از دارایی‌های سایبری، صیانت از سامانه‌ها، حفظ و کنترل فضای مجازی، پرداختن به آماده‌سازی کارکنان و تیم‌های داوطلب در قالب مداخلات روانی و اجتماعی پس از بلایای طبیعی و انسان‌ساز و... از جمله اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان در سالیان گذشته بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امسال نیز به فراخور وضعیت سیاسی و اجتماعی موجود در جهان، منطقه و ایران با پرداختن به "پدافند غیرعامل مردم محور" و حوزه پدافند غیرعامل شناختی بر آنیم تا با موضوعیت جنگ نرم و تهدیدات ترکیبی در فضای جامعه، به‌خصوص رسانه در هفته پدافند، مصادیق دیگری را از لزوم دفاع همه‌جانبه و هم‌افزا در برابر تهدیدات و جنگ‌های ترکیبی و نوظهور به کارکنان و جامعه هدف تحت پوشش ارائه نماییم.

کد خبر 93023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد