برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت در اردبیل

به گزارش روابط عمومی، جشنواره بازی های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیتها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار شهرستان نمین و جمعی از مسئولین در سالن ورزشی دهستان حور برگزار شد.

رضا محمدی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: CBR یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، بیشتر در مناطق روستایی و در راستای توانمند سازی، برابر سازی فرصت ها و افزایش مشارکت اجتماعی معلولان انجام می شود که جشنواره بازی های بومی محلی در قالب همین طرح تعریف شده است.

محمدی در خصوص هدف برگزاری جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه برنامه های توانمند سازی معلولان در مناطق روستایی و بهبود دسترسی افراد دارای معلولیت به فعالیت ها و امکانات ورزشی است تا با اجرای برنامه های ورزشی، ضمن پرورش قوای جسمانی، روحی و روانی معلولان، مهارتهای ارتباطی و مشارکت اجتماعی این عزیزان نیز ارتقاء یابد.

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته طناب کشی، هفت سنگ، دارت و فوتبال، به همت بهزیستی، انجمن معلولین شهرستان نمین، اداره ورزش و جوانان، هیئت بازی های بومی محلی و دهیاری دهستان حور برگزار گردید.

گفتنی است که در این مسابقات بیش از ۷۰ نفر شرکت کرده بودند که از همه شرکت کنندگان با اهدای جوایز، تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر می باشد در حاشیه برگزاری جشنواره بازی های محلی ویژه افراد دارای معلولیت نمایشگاهی از دستاوردها و صنایع دستی ولی نعمتان تحت پوشش برپا و در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان حاضر در جشنواره قرار گرفت.

کد خبر 92848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد