۳۵۰ خانواده در استان چهارمحال و بختیاری متقاضی فرزند خواندگی هستند

هم‌اکنون ۳۵۰ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند و این در حالی است که از سال گذشته ۱۵ کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، مهشید سلیمانی در آئین تجلیل از خانواده های دارای فرزند با شرایط خاص افزود: از پارسال ۱۵ کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است که سه مورد از این کودکان دارای معلولیت خفیف تا متوسط و یا دارای بیماری بودند که از این تعداد یک مورد کودک کم‌بینا و ۲ مورد کودک دارای پیگیری درمان به خانواده‌ها برای فرزندخواندگی تعلق گرفته است.

به گفته وی، ۳۵۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند، که از این تعداد ۱۵۰خانواده شرایط نگهداری از کودکان را دارا می باشند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخوارند، افزود: هم‌اکنون ۳۰ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست استان حضور دارند که تعداد کودکان شیرخوار در این مراکز کم است.

سلیمانی با اشاره به کم بودن استقبال خانواده‌ها برای پذیرش کودکان معلول، افزود: هم‌اکنون ۲ کودک دارای معلولیت در این مراکز حضور دارند.

وی افزود: برای پذیرش کودکان معلول به خانواده‌ها محدودیتی وجود نداشته، دارا بودن شرایط عمومی و تمکن مالی خانواده، سلامت جسم و روان خانواده الزامی است و محدودیت سنی برای پذیرش کودکان معلول وجود ندارد.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای خانواده‌های متقاضی فرزند معلول مشاوره‌های حقوقی و مشاوره‌های خانوادگی، پیگیری‌های مددکاری و بازدید و نظارت‌های لازم برای آگاه‌سازی خانواده‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی باید پس از مراجعه به اداره بهزیستی و ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند، تا پس از بررسی شرایط لازم توسط کمیته تخصصی، واگذاری فرزند انجام شود.

سه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان فعال است که از این تعداد یک مرکز شیرخوارگاه دولتی، یک مرکز دخترانه در شهرکرد و یک مرکز پسرانه درفارسان فعال و به  ۳۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات رسانی می شود.

کد خبر 92832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد