۴۰۰ خانواده در استان مرکزی متقاضی فرزندخواندگی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ خانواده استان مرکزی متقاضی فرزندخواندگی هستند اما شمار فرزندان موجود در بهزیستی بسیار کمتر از متقاضیان است.

ومحمد علی اله دادی با اشاره به فعالیت یک شیرخوارگاه برای کودکان زیر ۶ سال در استان مرکزی اظهار کرد: شمار کودکان در این مرکز متغیر است چرا که تعداد متقاضیان جویای فرزند بالا بوده به همین سبب ماندگاری کودکان در این خانه کودک، کوتاه مدت است.

وی با بیان اینکه بهزیستی وظیفه غربالگری ندارد اما مشاوره ژنتیکی در حوزه فعالیت این سازمان است که به صورت دولتی و غیر دولتی انجام می شود، افزود: به خانواده‌هایی که توان مالی ندارند یارانه برای انجام مشاوره اختصاص خواهد یافت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در خصوص شناسایی کودکان معلول زیر ۱۲ سال در مراکز نگهداری نیز گفت: پس از شناسایی جامعه هدف، نوع معلولیت شناسایی و سپس اطلاع رسانی لازم به خانواده‌هایی که تمایل به فرزندخواندگی و نگهداری فرزندان معلول دارند، داده می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده‌هایی که نگهداری اینگونه کودکان را متقبل می‌شوند با پرداخت یارانه زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار می‌گیرند و همچنین امتیازات موضوع جوانی جمعیت به این خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: میزان علاقمندی برای پذیرش کودکان معلول پایین است اما زمانی که قول مساعد مبنی بر حمایت از این خانواده‌ها داده می‌شود، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

اله دادی گفت: بحث فرزند خواندگی یک برنامه کشوری بوده و با توجه به اینکه ممکن است در یک استان متقاضی فرزند خواندگی این نوع کودکان داشته باشیم اما کودک معلول نداشته باشند این خانواده‌ها به بهزیستی استان‌های دیگر برای پذیرش کودک معلول معرفی می‌شوند.

وی در خصوص نحوه درخواست برای پذیرش فرزندخواندگی گفت: خانواده متقاضی مشخصات خود را ثبت می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند و قبل از تحویل فرزند، زوجین مورد مشاوره‌های تخصصی و روان شناختی قرار می‌گیرند و تاییدیه های لازم را دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ متقاضی فرزند خواندگی در استان وجود دارد اما این تعداد کودک در حال حاضر موجود نیست.

اله دادی گفت: بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند نوزاد و جنس دختر هستند اما می‌توانیم علاوه بر نوزادان کودکان تا سن ۱۲ سال را هم با مجوز مراجع قضائی به عنوان فرزندخواندگی واگذار کنیم

کد خبر 92295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد