حدود ۱۱.۵ درصد جمعیت معلولین استان را نابینایان تشکیل می‌دهند که از نرخ جهانی پایین‌تر است

محمود حسین‌آبادی در همایش گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با اشاره به جمعیت نابینایان استان مرکزی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی همواره گروه‌های مختلف را از قبل و بدو تولد تا سالمندی تحت حمایت قرار می‌دهد و اقدام به غربالگری داشته و فعالیت‌های سازمان بهزیستی متمرکز بر توابخشی و توانمندسازی است.

وی افزود: در نُرم جهانی ۱۲ تا ۱۳ درصد جمعیت گروه‌های معلولان جزو نابینایان در نظر گرفته می‌شود و در استان مرکزی از ۳۳ هزار ۶۸۷ معلول نیز ۴ هزار و ۱۰۲ نفرکم بینا و نابینا هستند که حدود ۱۱.۵ درصد جمعیت معلولین استان را نابینایان تشکیل می‌دهند که از نرخ جهانی پایین‌تر است که به جهت غربالگری پیشگیرانه سازمان بهزیستی در این زمینه است.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: تنبلی چشم و اختلالات بینایی در گروه‌های سنی ۳ تا ۶ سال از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز اقدامات غربالگری انجام می‌شود، سال گذشته از ۵۱ هزار نفر غربالگیری که انجام شد ۹۸۰  نفر به عنوان اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.
حسین‌آبادی عنوان کرد: در راستای حمایت‌های اجتماعی سعی بر این است موضوعات توانبخشی و توانمندسازی گروه‌های هدف از جمله حمایت تحصیلی و اشتغال و کارآفرینی انجام شود، ما باید به دنبال بازپیوند اجتماعی باشیم و اثربخشی را افزایش دهیم و این امر محقق نمی‌شود جز اینکه فعالیت سمن‌ها تقویت شود و با استفاده از افراد اثربخش توسعه را رقم بزنیم.
وی عنوان کرد: در زمینه آموزش محلات و آگاه سازی، باید حلقه مفقوده آموزش به عنوان سواد عمومی جامعه ارتقا پیدا کند تا تمام جامعه با موضوعات معلولیت‌ها آشنا شوند و جامعه پویا و اثربخشی را رقم بزنیم. سازمان بهزیستی در موضوعات آموشی و لوازم توانبخشی انجام وظیفه می‌کند و در امر تحصیل نابینایان رتبه‌های بسیار خوبی کسب شده است.

کد خبر 92276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد