در رسانه | تماس ۱۸ هزار و ۸۰۰ قزوینی با صدای مشاور بهزیستی

قزوین - ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی قزوین از تماس ۱۸ هزار و ۸۰۰ شهروند قزوینی طی ۶ ماه نخست سال جاری با صدای مشاور (۱۴۸۰) بهزیستی استان خبر داد.

زهرا غلامرضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از مهمترین فعالیت های بهزیستی را ارایه خدمات مشاوره ای به جامعه هدف و آسیب دیدگان این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: خدمات ارایه شده از طریق ۴۹ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و یک مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی استان انجام می شود تا جایی که در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار و ۹۳ شهروند از خدمات مرکز مشاوره غیر دولتی و ۵۵۰ شهروند قزوینی نیز از خدمات مرکز مشاوره دولتی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است و کارشناسان متخصص با تماس شهروندان در حوزه های مختلف مشاوره‌های لازم را ارایه خواهند داد.

این مسوول با بیان اینکه تمامی تماس‌های مردمی با صدای مشاور ۱۴۸۰ محرمانه و امن است، تاکید کرد: افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری برای آنان دشوار است به صورت تلفنی آن را با مشاوران در میان بگذارند.

به گفته وی، کارشناسان صدای مشاور در همه زمینه‌ها از جمله کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سووالات پیش از ازدواج و روان‌شناسی بالینی شامل اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب و وسواس راهنمایی های لازم را به تماس گیرندگان ارایه می دهند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب، برگزاری کارگاه‌های اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج و زندگی خانواده از دیگر خدماتی هستند که با هدف ارتقای سلامت روان جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، پیشگیری و نیز کاهش طلاق به جامعه هدف بهزیستی ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین مشکلات زوج ها پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی، مسایل فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی به ترتیب بیشترین علت مراجعه شهروندان به مراکز مشاوره ای در سطح این استان است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین، بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات روانی، پیشگیری و کاهش طلاق و آگاه سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان را از مهمترین اهداف مراکز مشاوره‌ای سازمان بهزیستی دانست.

غلامرضایی یادآور شد: همچنین طی نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۰۰ متقاضی در کارگاه های آموزش پیش از ازدواج و یک هزار ۱۰۰ متقاضی نیز در دوره های مهارت های آموزش زندگی خانواده حضور داشتند.

بهزیستی قزوین دارای ۲۸ هزار معلول مستمر و غیر مستمر تحت پوشش است.

کد خبر 92179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد