برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت روان در شهرستان بیجار

به مناسبت هفته سلامت روان، کارگاه آموزشی سلامت روان با همکاری مرکز مشاوه راه زندگی در سالن اجتماعات اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان؛ در این دوره آموزشی که جمعی از خانواده‌های تحت پوشش حضور داشتند، محسن لطف اللهی کارشناس مشاوره درباره مفهوم سلامت روان، فراگیری مهارتهای زندگی بویژه مهارت حل مسأله و تصمیم گیری در زندگی خانوادگی، مهارت فرزند پروری و مدیریت استرس سخن گفت.

وی درباره سلامت روان گفت: سلامت روان یعنی سازگاری و هماهنگی با جامعه و پذیرفتن واقعیت‌های اجتماعی و رویارویی با وقایع زندگی است.

لطف اللهی در ادامه، بر تأثیر ارتباطات فردی و اجتماعی بر سلامت روان پرداخت و اظهار داشت: سلامت روان در تمام مراحل زندگی از کودکی و نوجوانی تا دوره سالمندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بی‌توجهی به سلامت روان منجر به بیماری‌های روانی و نیز جسمی می‌شود.

وی داشتن امید به زندگی، عزت نفس بالا، احساس ارزشمندی و مفید بودن، توانایی برقراری ارتباط سالم و همدلی کردن با دیگران را از مهمترین نشانه‌های سلامت روان دانست و گفت: نحوه برقراری ارتباط با دیگران بر سلامت روان ما تأثیر بسزایی دارد.

در این کارگاه آموزشی به سوالات شرکت کنندگان در خصوص زندگی خانوادگی و مهارت فرزند پروری پاسخ داده شد.

۱۸ تا ۲۴ مهرماه با عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است.

کد خبر 91885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد