رباط کریم | برگزاری کارگاه پیشگیری از معلولیت دوران سالمندی

کارگاه پیشگیری از معلولیت دوران سالمندی در مرکز خدمات بهزیستی ۸۵۶، با تسهیلگری ویدا محدثی و مدیریت خانم برزگر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، برزگر بیان داشت: امروزه در اکثر کشور های دنیا، شاهد افزایش نرخ رشد سالمندی و تعداد افراد سالمند هستیم. سالمندان نیز مانند سایر افراد جامعه از حقوق یکسان برابرند و باید نسبت به سلامتی جسمی و روانی این عزیزان بی توجه نباشیم.

سالمندان با گذشت زمان وکهولت سن، از لحاظ جسمی و روانی دچار ضعف می‌شوند و بروز معلولیت در این سن، می تواند به مشکلاتشان بیافزاید. با توجه به این مسئله، در این طرح ویژه سعی داریم تا نسبت به آگاهسازی در خصوص پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی اقدام کرده و گامهای مؤثری جهت جلوگیری از بروز معلولیت در این سن برداریم.

وی افزود:تسهیلگران باید در کنار روحیه همدلی و انعطاف پذیری، باید اعتماد مخاطب را برای دریافت صحیح محتواهای آموزشی ارائه شده جلب نمایند. همچنین مسئله مهمی که در این خصوص مطرح است، صحبت کردن به زبان و در سطح معلومات مخاطب است. در این طرح، مخاطب ما سالمندان هستند و نیاز است که در سطح معلومات آنها، به طوریکه مطالب قابل فهم و درک آنها باشد، مطالب ارائه شود تا بازخورد سالمند و پذیرش مسائل، به شکل درست اتفاق بیافتد.

کد خبر 91825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد