حمایت تحصیلی بهزیستی از ۱۳۱ هزار فرزند زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور از حمایت تحصیلی و آموزشی بهزیستی از ۱۲۴ هزار فرزند دانش آموز و بیش از هفت هزار فرزند دانشجوی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، نرجس خاتون اسعدی خلیلی افزود: با توجه به اینکه مسیر رشد تحصیلی فرزندان خانوارهای تحت پوشش گاهی با سختی و مشقت بیشتری در مقایسه با سایر خانوارهای جامعه مواجه هستند، دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور به منظور تقویت بنیه علمی، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان به ادامه تحصیل از ۱۲۴ هزار دانش‌آموز و هفت هزار و ۲۰۳ دانشجوی خانوار زن سرپرست تحت پوشش در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور در مقاطع مختلف در قالب پرداخت کمک هزینه تحصیلی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش دارای رتبه زیر هزار در کنکور سراسری سال‌ ۱۴۰۱ و اجرای اردوی فرهنگی و زیارتی و پرداخت کمک‌ هزینه سفر به عتبات عالیات به دانشجویان دارای رتبه برتر همراه با یک نفر از اعضای خانواده آنان در سال جاری از دیگر اقدامات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: پیگیری تمدید تفاهمنامه با یک موسسه علمی - آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی رایگان از جمله بورسیه تحصیلی، مشاوره آموزشی و ارائه کتب کمک آموزشی از اقدامات دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور است.

اسعدی خلیلی افزود: آموزش‌های لازم در دوران بلوغ و نوجوانی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف در راستای ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی از قبیل پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی از دیگر اقدامات این حوزه است.

وی با اشاره به آمار دانشجویان جامعه هدف براساس مقاطع تحصیلی، تصریح کرد: یکهزار و ۳۸۷ دانشجو در مقطع کاردانی، چهار هزار و ۸۰۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۸۵۸ دانشجو در مقطع ارشد و ۱۴۹ دانشجو در مقطع دکترا از حمایت‌های تحصیلی و آموزشی بهزیستی برخوردار هستند.

کد خبر 91798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =